Bum Simulator: Jak poszła „nagła i niespodziewana” premiera?

Bezdomny nie zrobił furory, ale i wstydu nie przyniósł.

Za nami debiut Bum Simulatora od Ragged Games, a więc jednej z największych tegorocznych nadziei PlayWaya, która jednak – sygnalizował prezes Kostowski – będzie premierą „nagłą i niespodziewaną”. Wszystko dlatego, że zespół nie zgodził się na wcześniejszą publikację prologu i/lub dema.

Jak poszło? Cóż, jeśli wierzyć opiniom pierwszych odbiorców: bardzo pozytywnie; 89% recenzji steamowych użytkowników jest pozytywna (na 380 wystawionych ogółem). Klienci chwalą poczucie humoru, podobieństwa do serii Postal oraz zgrabnie wplecione elementy survivalu. Bum Simulator, twierdzą, miewa natomiast problemy z wydajnością.

W szczytowym momencie grą bawiło się na platformie Valve 1,1 tys. odbiorców jednocześnie.


(źródło: SteamDB)

Z ujawnionego właśnie raportu sprzedażowego dowiadujemy się, że rozeszła się ona w ok. 19 tys. egzemplarzy (mając 218 tys. zapisów na wishlistach). Największy udział w zbycie mają obywatele Niemiec i USA (po 15%), ciut mniejszy: gracze z Federacji Rosyjskiej (13%) i Chin (12%).

Jak te liczby wyglądają przy innych, tegorocznych debiutach?

  • Car Mechanic Simulator22,6 tys. równocześnie grających, 132 tys. kopii w ciągu trzech dni(*)
  • The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. kopii w ciągu trzech dni
  • Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. kopii w ciągu trzech dni
  • Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. kopii w ciągu trzech dni.
  • Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Bum Simulator1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Hell Architect426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
  • Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni

Wydawca poinformował, że budżet tytułu nie przekroczył 1 mln zł, a dotychczasowe przychody stanowią równowartość połowy kosztów gry. Dodajmy, że PlayWay zamierza przenieść Bum Simulatora na konsole Sony i Microsoftu oraz Nintendo Switcha, a także na urządzenia VR.