Bezdomny nie zrobił furory, ale i wstydu nie przyniósł.
Za nami debiut Bum Simulatora od Ragged Games, a więc jednej z największych tegorocznych nadziei PlayWaya, która jednak – sygnalizował prezes Kostowski – będzie premierą „nagłą i niespodziewaną”. Wszystko dlatego, że zespół nie zgodził się na wcześniejszą publikację prologu i/lub dema.
Jak poszło? Cóż, jeśli wierzyć opiniom pierwszych odbiorców: bardzo pozytywnie; 89% recenzji steamowych użytkowników jest pozytywna (na 380 wystawionych ogółem). Klienci chwalą poczucie humoru, podobieństwa do serii Postal oraz zgrabnie wplecione elementy survivalu. Bum Simulator, twierdzą, miewa natomiast problemy z wydajnością.
W szczytowym momencie grą bawiło się na platformie Valve 1,1 tys. odbiorców jednocześnie.
(źródło: SteamDB)
Z ujawnionego właśnie raportu sprzedażowego dowiadujemy się, że rozeszła się ona w ok. 19 tys. egzemplarzy (mając 218 tys. zapisów na wishlistach). Największy udział w zbycie mają obywatele Niemiec i USA (po 15%), ciut mniejszy: gracze z Federacji Rosyjskiej (13%) i Chin (12%).
Jak te liczby wyglądają przy innych, tegorocznych debiutach?
- Car Mechanic Simulator – 22,6 tys. równocześnie grających, 132 tys. kopii w ciągu trzech dni(*)
- The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. kopii w ciągu trzech dni
- Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. kopii w ciągu trzech dni
- Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. kopii w ciągu trzech dni.
- Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Bum Simulator – 1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Hell Architect – 426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
- Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
Wydawca poinformował, że budżet tytułu nie przekroczył 1 mln zł, a dotychczasowe przychody stanowią równowartość połowy kosztów gry. Dodajmy, że PlayWay zamierza przenieść Bum Simulatora na konsole Sony i Microsoftu oraz Nintendo Switcha, a także na urządzenia VR.