Twórcy mają dwa pomysły, jak wyróżnić się na tle innych producentów soulslike’ów.
Iron Lung pochwaliło się właśnie pierwszym „pamiętnikiem developera”. Radanat Boratyński (główny programista) tłumaczy, że Alterborn ma być trzecioosobowym survival shooterem, którego system walki przypomina rozwiązania rodem z produkcji From Software.
Paweł Pernak (lead game designer) dopowiada, że tytuł ma jednak kłaść nacisk na walkę dystansową. Jego zespół wprowadził do builda dwa ciekawe systemy: Alternate Fire (jeśli przystaniemy w miejscu na stosownie długo – nasza broń wypali potężniej) oraz Altered State (ograniczony czasowo wymiar, gdzie możemy zdobyć unikalne znajdźki).
W prasówce studio chwali się „czarnym humorem”, „mnóstwem umiejętności”, „spektakularną rozwałką” i „toną zabawy”. Poziomy ma wypełniać proceduralnie generowana zawartość; Iron Lung enigmatycznie zapowiada także system relacji między postaciami.
Gra ukaże się na pecetach, PS5 i XSX w III kwartale 2023 roku. Więcej dowiecie się o niej ze steamowej karty katalogowej.