Przy okazji dostaliśmy zwiastun i poznaliśmy datę premiery.
Odnoszę wrażenie, że o Gamedecu (vel „jednym z pięciu polskich cyberpunków„) wiemy całkiem sporo. Anshar Studios zaprezentowało już futurystyczne Low City, w jakim toczy się akcja, pokazało jedną z wirtualnych rzeczywistości, do których zawitamy (zresztą inspirowaną klasycznymi westernami i… Farmville’em), a raptem wczoraj podzieliło się 10-minutowym gameplayem. W międzyczasie okazało się zresztą, że autorzy i autorki tytułu pomagają kolegom po klawiaturze w produkcji Baldur’s Gate’a III.
Gdybyście jednak grę przegapili, służę krótkim przypomnieniem. Gamedec to singlowe, pozbawione walki, izometryczne RPG, w którym wcielamy się w buszujących po cyfrowych światach detektywów. Katowicka produkcja ma punktować nieliniowością, olbrzymim wpływem na świat i jego bohaterów oraz zniuansowaną moralnością tychże. Założenia zabawy zgrabnie streszcza jej świeżutki zwiastun.
Jeśli chcielibyście wesprzeć projekt na Kickstarterze, możecie to zrobić pod tym adresem. Kwotę zbiórki ustalono na 50 tys. dolarów (gdy piszę te słowa udało się zebrać dziesiątą część tej kwoty). Co ciekawe: równolegle autorzy uruchomili „social media challenge” – jeżeli informacje o ich projekcie będą rozchodzić się na Facebooku i Twitterze, możemy liczyć na lekkie rozbudowanie interakcji w mieszkaniu głównego bohatera.
Start kwesty był okazją, by podzielić się kilkoma technicznymi szczegółami. Beta ma być dostępna w drugim kwartale tego roku, natomiast pełna wersja zadebiutuje w czwartym kwartale 2020.