Steam: Chiny wyprzedziły USA, PlayWay chwali się wynikami w Państwie Środka

Epidemia koronawirusa wywołała nieoczekiwane skutki.

Jeśli wierzyć danym SimilarWeb, to Chińczycy wygenerowali w lutym największy ruch na platformie Valve, pochodził z nich bowiem niemal co siódmy użytkownik platformy.

źródło: SimilarWeb

Chiny notują duże wzrosty od przełomu grudnia i stycznia, a więc od momentu, gdy w Wuhan pojawiły się pierwsze zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Zaangażowanie tamtejszych graczy pomogło zresztą w pobiciu rekordu równocześnie grających.

Jak donosi Strefa Inwestorów, z sytuacji korzysta m.in. PlayWay. Prezes Krzysztof Kostowski chwali się, że w ostatnim miesiącu Chińczycy mieli duży udział w sprzedaży Car Mechanic Simulatora (26%), Tank Mechanic Simulatora (30%), House Flippera (31%) oraz Thief Simulatora (67%).

Nie da się jednak ukryć, że COVID-19 odbija się na naszej branży przede wszystkim negatywnie. Po przełożeniu GDC ruszył fundusz wsparcia dla niezależnych twórców, targi PAX East odbyły się w terminie, acz na imprezę nie dojechali najwięksi (m.in. Sony, Capcom, Square Enix, Kojima Productions). Dotychczas odwołano (lub przesunięto) m.in. Taipei Game Show, Mobile World Congress oraz Games First London. Pod znakiem zapytania stoi także organizacja E3 i Digital Dragons (acz Krakowski Park Technologiczny zapewnia, że jest gotowy na przyjęcie gości). Więcej o tym, jak epidemia wpływa na branżę gier dowiecie się z najnowszego odcinka „Polski w grze”, w którym gościmy przedstawicieli 11 bit studios, Walkabout oraz „CD-Action”.