Popularnością cieszyły się i premiery, i gry z kilkuletnim stażem.
Już tradycyjnie za podsumowanie roku wziął się Steam. Wiadomo, które z obecnych na platformie gier zanotowały najlepszą sprzedaż, poznaliśmy bestsellery wśród produkcji VR-owych, najlepsze premiery, najlepsze tytuły, które opuściły wczesny dostęp oraz te, które przyciągnęły największą liczbę odbiorców jednocześnie.
Hity sprzedaży podzielono na cztery kategorie (platyna, złoto, srebro, brąz). Po platynę sięgnęły m.in. Warframe, GTA V, PUBG, Destiny 2 czy Sekiro: Shadows Die Twice. Polski akcent znajdziemy oczko niżej, za sprawą „złota” dla Wiedźmina 3, notującego świetny zbyt mimo czterech długich lat od premiery. Po brąz sięgnął natomiast ubiegłoroczny Frostpunk (w czym zapewne pomogły stale wydawane rozszerzenia) oraz Dying Light (o którym autorzy również przecież nie zapominają) i House Flipper. Załapał się także Cyberpunk 2077 (będący w zestawieniu bodaj jedynym tytułem, który wciąż się nie ukazał). Pełna lista bestsellerów jest dostępna w tym miejscu.
W najlepszych premierach też gęsto od polskich produkcji. Wyróżniono lutowe Plane Mechanic Simulator (Diseaster Studio), marcowe We. The Revolution (Polyslash) oraz kwietniowe Weedcraft Inc (Vile Monarch) i Uboat (Deep Water Studio). W maju błyszczało Layers of Fear 2, a w sierpniu: Blair Witch (Bloober Team). Miesiąc później wśród najlepszych premier znalazło się Children of Morta (roguelite od Dead Mage, którego koproducentem było polskie 11 bit), a także survival Green Hell od Creepy Jar, Crossroads Inn (Kraken Unleashed) i Chernobylite (The Farm 51). W najlepsze listopadowe debiuty wstrzeliły się Sniper Ghost Warrior: Contracts (CI Games) oraz Terminator: Resistance (Teyon), z kolei w grudniu powodzeniem cieszył się Vampire: The Masquarade – Coteries of New York (Draw Distance). Jeżeli chcecie zobaczyć, w jakim towarzystwie znalazły się polskie gry – odsyłam na tę stronę.
W gronie najpopularniejszych pozycji VR-owych znalazły się Superhot VR (i to z zaszczytną platyną! Nawet Half-Life: Alyx musiał zadowolić się złotem) oraz Thief Simulator VR (brąz) i The Wizards – Enhanced Edition (również brąz). W szczegóły zestawienia możecie się wczytać pod tym adresem. W kategorii „najlepsze gry, które opuściły wczesny dostęp” ponownie triumfował Green Hell (platyna), pierwsze wyróżnienie odebrała zaś Thea 2: The Shattering (srebro). Natomiast w gronie gier, które przyciągnęły najwięcej odbiorców równocześnie rozmościły się Wiedźmin 3: Dziki Gon (ponad 25 tys.) i Dying Light (ponad 15 tys.).