17 grudnia w warszawskim Google for Startups Campus odbędzie się konferencja poświęcona perspektywom sektora polskich gier wideo. Przedstawiciele najważniejszych firm w branży porozmawiają o ważnej roli polskich gier w rodzimym eksporcie, nakładów na ich produkcję, inwestycjach w ten sektor oraz wsparciu przez administrację publiczną.
Trudno zliczyć sukcesy polskich firm tworzących i wydających gry. Sukces jest wymierny – rosnąca sprzedaż i kolejne nagrody przekładają się na bijące rekordy wyceny giełdowych spółek.
Sektor gier wideo został dostrzeżony również przez rząd, który obecnie wdraża szereg programów i inicjatyw skierowanych do branży. Polska jest liderem w regionie, a sektor gier wideo ma 3-5% udziału w rynku światowym, choć polskie PKB wynosi niespełna ok. 0,75% światowego. Rok 2020 i premiery takich gier, jak Cyberpunk 2077 i Dying Light 2, mogą ten trend jeszcze wzmocnić.
Na konferencji “Wielka Gra”, organizowanej przez Fantasyexpo oraz Google, spróbujemy przyjrzeć się podstawom tych ogromnych sukcesów oraz pokusimy się o analizę tego, co przed nami. Porozmawiamy o współpracy z administracją publiczną, inwestowaniu w branżę gamingową i finansowych realiach branży, czynników wpływających na sprzedaż gier, a także o globalnej perspektywie kluczowych polskich wydawców gier, takich jak 11 bit studios, Bloober Team czy Playway.
Prelekcje zaproszonych gości będą podzielone na trzy tematyczne bloki:
Blok 1: Narzędzia wspierające rozwój gamingu w Polsce przez administrację publiczną Blok 2: Perspektywa wydawców i producentów gier wideo w kontekście eksportu gier Blok 3: Inwestycje w sektor gier wideo
Wśród panelistów i prelegentów pojawią się m.in. Anna Socik (BGK), Krzysztof Kostowski (Playway), Aleksy Uchański (Playway), Paweł Miechowski (11 bit studios), Mateusz Wcześniak (Movie Games), Michał Gembicki (Klabater), Wojciech Trusz (PAIH), Mateusz Witczak (PolskiGamedev.pl). Pełna lista zostanie opublikowana w przyszłym tygodniu. Konferencję poprowadzi Maciej Iwański.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji dziennikarzy, przedstawicieli branży gier, inwestorów i inne osoby zainteresowane tematyką.
Start: 17 grudnia o godz. 10, Google for Startups Campus, Pl. Konesera 10, Warszawa
Więcej informacji i rejestracja: https://wielkagra.events/