Uczestnicy Kongresu zastanawiają się, czego twórcy gier mogą nauczyć się od pracowników uczelni, a czego pracownicy uczelni od twórców gier.
W panelu „Praktycy z branży prowadzący zajęcia na uczelniach” wzięli udział weterani – dr Piotr Kubiński nauczający na Uniwersytecie Warszawskim (a jednocześnie rozwijający Narrę, narzędzie do tworzenie wykorzystywanych w grach struktur fabularnych) oraz wykładający w Warszawskiej Szkole Filmowej Maciej Miąsik (prezes Pixel Crow). Ponadto głos zabrali Magdalena Cielecka (łącząca rolę doktorantki Uniwersytetu Jagiellońskiego i producentki Anshar Studios) oraz Krzysztof Maliński, były dydaktyk, ale aktywny zawodowo senior developer w Huuuge Games.
„Studiowanie projektowania gier – czy warto?”. Na tak postawione pytanie odpowie Marcin Makaj, wykładowca na Akademii Sztuki w Szczecinie, który – co ciekawe – z wykształcenia jest prawnikiem i ekonomistą, a projektowania gier bynajmniej nie studiował. Makaj zapewnia w swoim wystąpieniu, że choć dyplom zapewne nie będzie miał dla pracodawcy większego znaczenia, studia wyższe zapewniają niezbędną w zawodzie ciekawość poznawczą.