Konsolowi gracze mogą przenieść się na GOGa… o ile nie mają już na swoim koncie aktywnego Gwinta.
Rok po oficjalnej premierze na konsolach CD Projekt Red wycofuje Gwinta z PlayStation 4 i Xbox One – ostatnia aktualizacja, która wyłączy możliwość grania z użytkownikami na innych platformach ukaże się już w przyszłym tygodniu, 9 grudnia. Po tym terminie gra zostanie „zamrożona” w swoim obecnym stanie na pół roku, dając fanom możliwość migracji ze swoimi postępami na GOGa… o ile na ich koncie GOG nie znajduje się aktywna kopia Gwinta. Osoby grające już w wiedźmińską karciankę na PC mogą założyć drugie konto, by tam przenieść swoje postępy.
Powody, jakie twórcy podają w oficjalnym oświadczeniu, są dość prozaiczne: wraz z uruchomieniem wersji gry na iOS i przygotowaniami do startu na Androidzie, firma nie jest w stanie utrzymywać aktualizacji i zgodności dla tylu platform na raz. Przez pół roku od 9 grudnia fani gry będą mogli skorzystać ze specjalnej strony, która pozwoli skopiować ich postępy, choć CD Projekt Red podkreśla, że użytkownicy PlayStation 4 nie będą mogli przenieść meteorytowego proszku, powinni więc go wydać teraz, na obecnej platformie. Kolejne informacje na temat migracji udostępniane będą po starcie odpowiedzialnej za nią strony.