Tools Up! zalewa (chińska) fala negatywnych komentarzy

Twórca odpowiada: „To problem Steama, nie nasz”.

Wczorajszy debiut Tools Up!, remontowo-budowlanej odpowiedzi na Overcooked, okazał się problematyczny. Raz, że tytuł nie doczekał się wielu steamowych recenzji użytkowników (gdy piszę te słowa jest ich raptem 36), co nie jest dobrym prognostykiem sprzedaży. Dwa, że przeważająca większość wystawionych not (62%) to opinie negatywne.

Co jednak znamienne: przyznają je użytkownicy rodem z Państwa Środka. W rozmowie z PolskiGamedev.pl Piotr Sobolewski (prezes The Knights of Unity) tak tłumaczy tę „chińską falę”:

– Wszystkie (komentarze – dop. red.) dotyczą tego, że Remote Play nie działa w Chinach. Każda gra, która reklamuje się tym, że działa na niej Remote Play, dostaje w tym momencie falę negatywów. Zgłosiliśmy sprawę Steamowi, ale to jest problem Steama, nie nasz. Czekamy, co z tym zrobią.

Remote Play Together pozwala kilku osobom wspólnie bawić się przez internet w tytuły z lokalnym multiplayerem. Usługę uruchomiono raptem 21 października, docelowo ma ona działać nie tylko na pecetach, ale również na iOS-ach i telefonach z Androidem. Więcej dowiecie się o niej chociażby z poniższego materiału.

 

Sobolewski zapowiada podmiankę chińskich materiałów promocyjne na takie, które nie sugerowałyby możliwości korzystania z Remote Playa.

To nie jest nasz feature, tylko Steama; nie możemy brać odpowiedzialności za to, że nie działa. Zmienimy grafiki i odpowiemy na wszystkie komentarze, ale w tym obszarze niewiele możemy zrobić.

Prezes spekuluje, że problem może leżeć jeszcze gdzie indziej:

Być może ma to głębsze przyczyny, niż nam się wydaje. W Chinach trudno jest uprawiać jakąkolwiek działalność sieciową bez kontroli. Trudniej jest uruchomić usługę, która bezproblemowo umożliwiałaby transfer bez opóźnień.

Nie jest to pierwszy raz, gdy oceny polskiej gry pikują przez interwencję chińskich użytkowników. W przypadku krakowskiego Blair Witch (na marginesie, produkcja właśnie ukazała się na PS4) problematyczna okazała się jednak lokalizacja. Że to bardzo ważny rynek – nikomu nie trzeba mówić. Już teraz uproszczony chiński to drugi najchętniej wybierany język na Steamie (platforma liczy sobie 90 milionów aktywnych użytkowników, z czego ponad 30 mln pochodzi właśnie z Chin).

Na osłodę przypominamy (częściowo aktorski) zwiastun Tools Up!, który zgrabnie streszcza podstawy zabawy.