Zastanówmy się, jak opowiadać o Polsce w linijkach kodu… i co Polska może zrobić dla polskiego gamedevu.
Tuż po obchodach Narodowego Święta Niepodległości, tuż przed konferencją “Gaming na giełdzie: Czy patriotyzm się sprzedaje?”, Mateusz Witczak (PolskiGamedev.pl) rozmówił się z Michałem Gardełą (Moonlit), doktorem Piotrem Kubińskim (Uniwersytet Warszawski) i Markiem Czerniakiem (Atomic Wolf/Fundacja Indie Games Polska). O czym? O Polsce. O tym, w jaki sposób należy o niej mówić (czy rzeczywiście powinniśmy przenosić na ekrany pecetów i konsol obronę Jasnej Góry albo Odsiecz Wiedeńską?), czy rodzima perspektywa może być atrakcyjna dla zachodniego odbiorcy i w jaki sposób ugruntowanie marki „polski gamedev” może pomóc mniejszym zespołom. W dyskusji nie zabraknie wątku rządowych (i unijnych) dotacji oraz zapowiadanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ulg podatkowych (dla twórców tzw. „gier kulturowych”).
A jeśli chcecie nas przesłuchać za pośrednictwem Spotify’a – zapraszamy tutaj.
Pod tym adresem możecie nas przesłuchać na Apple Podcasts.