Polski Pawilon po raz kolejny stanie na targach gamescom 2023, aby zaprezentować nadchodzące tytuły rodzimych niezależnych studiów deweloperskich, stoiska partnerów, a pozostałych polskich uczestników wesprzeć strefą spotkań. Uczestnicy biznesowej części targów będą mogli umówić się z prawie 20 polskimi wystawcami w hali 4.1 na stoisku A-11, oraz spotkać zapewne co najmniej drugie tyle korzystając z komfortowej strefy spotkań!
Całość stoiska w tym roku to przeszło sto metrów kwadratowych. W Kolonii będziemy dzięki instytucjom takimi jak Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych – organizatorowi, Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które zapewniło budżet oraz wykonawcy całości – Game Industry Conference z merytorycznym wsparciem Indie Games Polska. Partnerem technologicznym stoiska zostało AMD. Na stoisku będzie można zobaczyć tuzin zbliżających się premier studiów indie z naszego kraju wyłonionych w konkursie:
Baltoro Games z grą Pixel Cafe
Redi Games z grą Epic Party Quest
7LEVELS z grą Fluffy Mountains
Purple Ray Studio z grą Boti: Byteland Overclocked
Moonmana z grą Haddie’s Pizzeria
La Familia Games z grą ADA
Tangent Universes z grą Whimsical Heroes
The Knights of Unity z grą Card Hunter Adventures
False Prophet z grą BEAST
Persis Play z grą Fatherhood
Yaza Games z grą Inkulinati
Vimagineo z grą Chernobyl Again
Stoisko wzmocnią też partnerzy, większe firmy dołączające do niego w ramach własnych budżetów, ale też zwiększając jego znaczenie i przyciąganie. Do prezentowanych gier dołoży jeszcze Donkey Crew, które przywozi w tym roku swoje najnowsze dziecko Bellwright czyli survival RPG, w którym pokierujemy losami wrobionego w zbrodnie Księcia, budując własną osadę i zbierając armię rebeliantów do walki z opresyjnym panem feudalnym. Boombit celuje w dużą liczbę spotkań biznesowych, zdecydowali się na największe stoisko. Z kolei Farm 51, Techland i GOG będą organizowali swoje spotkania biznesowe na swoich zamkniętych stoiskach.
Polska jako czołowy producent gier w tej części świata po raz kolejny przyciągać będzie nie tylko grami czy spotkaniami biznesowymi, ale i naszą tradycyjną gościnnością.
Tegorocznne środowe Polish Party odbywające się w malowniczym historycznym budynku byłego Polskiego Konsulatu w Kolonii, poza wymienioną już czwórką CRPK, MKiDN, GIC i IGP, nie mogłoby się odbyć bez uprzejmości naszych sponsorów, którymi w tym roku są: Boombit – platynowy sponsor, Monster Couch, Star Drifters oraz Poznań Game Arena. Party to też współpraca z konsulatem właśnie, ZBH w Dusseldorfie Polskiej Agencji Handlu i Inwestycji, lokalną agencją NRW.Invest oraz Marchsreiters Communications. Mniej niż zwykle przeładowany grafik wydarzeń towarzyszących w tym dniu czyni tą imprezę jedną z najatrakcyjniejszych okazjii do nawiązania kontaktów w branży. Spodziewamy się licznej obecności międzynarodowych VIPów, a networking będzie realizowany przy tradycyjnej polskiej kuchni, która nie obejdzie się bez towarzystwa doskonałych rodzimych trunków.
Z kolei w czwartek i piątek, dwa pozostałe dni gamescomu, w ostatnią godzinę targów (a więc od 19:00 do 20:00) powraca “Happy Hour” serwowane przez GIC w swojej wersji sprzed 2020 roku, serwujące napoje ktróre Polska ma w doskonałej jakości i którymi się nie raz promuje, a inne stoiska na gamescom jakoś ich nie serwują. Zapraszamy!