PCF Group ogłosiło podpisanie umowy z gigantem z Redmond.
Będzie to produkcja segmentu AAA o nazwie kodowej Project Maverick. Zgodnie z ustaleniami wykonają ją na zlecenie i za pieniądze Microsoftu. Jak poinformowała w komunikacie spółka, łączny budżet MS przeznaczony na produkcję wynosi od 30 do 50 milionów dolarów. Daje to kwotę 123-205 mln zł, licząc według dzisiejszego kursu 1 dol. = 4,10 zł.
Gry będzie realizowana „w oparciu o prawa własności intelektualnej Wydawcy”, czyli IP należące do Microsoftu. Może to być zupełnie nowy tytuł lub znana marka z portfolio giganta z Redmond.
Produkcja Gry będzie realizowana przez Spółkę w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire), w oparciu o prawa własności intelektualnej Wydawcy, i będzie finansowana w całości przez Wydawcę w miarę realizacji przez Spółkę kontraktowanych w ramach procesu produkcyjnego kluczowych etapów produkcji Gry (milestones) – czytamy w komunikacie.
Można powiedzieć, że People Can Fly specjalizuje się w FPS-ach, bo stworzyli takie tytuły jak Painkiller, Bulletstorm czy Outriders. W przeszłości polskie studio współpracowało już z Microsoftem, wtedy będącym wydawcą. Tworzyli pecetowy port Gears of War, a wraz z Epic Games współtworzyli udane Gears of War: Judgment na Xboksa 360.
People Can Fly ma aktualnie ponad 600 pracowników w 9. oddziałach: w Polsce (4), Stanach Zjednoczonych (2), Kanadzie (2) i Anglii, które pracują nad 7. projektami ukrywającymi się pod nazwami kodowymi. Gemini dla Square Enix, Projects Dagger z którego zrezygnowało Take-Two, mniejsze produkcje Bifrost i Victoria, które wykonają i wydadzą samodzielnie oraz Red od krakowskiego oddziału PCF. Ponadto pozyskane w grudniu 2021 roku Incuvo pracuje nad dwoma tytułami VR-owymi, w tym ogłoszony niedawno Bulletstorm VR.