Uczestnicy będą debatować o finansowaniu, monetyzacji oraz o edukacji młodych twórców. Poznamy również finalistów nagród CEEGA, statuetek przyznawanych najlepszym grom z Europy Środkowej i Wschodniej.
Mastering the Game rozpocznie panel o sposobach, w jaki studia mogą uzyskać wsparcie od instytucji publicznych (w rozmowie wezmą udział m.in. przedstawiciele Ministerstwa Finansów, a także eksperci od unijnych dotacji). Nieco później Marek Czerniak i Paweł Miechowski (Fundacja Indie Games Polska) oraz Łukasz Wołonkiewicz (Poznań Game Arena) zaprezentują tytuły nominowane do nagród Central & Eastern European Game Awards (CEEGA), a Stan Just (Stowarzyszenie Polskie Gry) opowie o tym, w jaki sposób przeanalizować pomysł na grę, nim jej produkcja ruszy pełną parą.
Kolejni goście będą mówić o związkach edukacji z gamedevem, prowadzeniu przez twórców gier działalności gospodarczej, polskim e-sporcie, monetyzacji oraz o tytułach zaangażowanych społecznie. O adaptowaniu literatury opowiedzą Jakub Wolff (Ja, Inkwizytor), Michał Gałek (produkcja bazującą na twórczości Stanisława Lema), pisarz Marcin Przybyłek (autor książkowego cyklu „Gamedec”) oraz Grzegorz Dymek (grywalna wersja Gamedec). Spotkanie poprowadzi Paweł Schreiber z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Konferencja jest częścią międzynarodowych Dni Kreatywności; odbędzie się ona w dniach 3-4 października w warszawskim The Tides (ul. Wioślarska 8/1). Jej program możecie przejrzeć w tym miejscu. Wstęp na wszystkie panele jest wolny, ale należy się na nie zarejestrować (pod tym adresem).
Organizatorami wydarzenia są Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Kultury.