Jeszcze będzie głośno o jednej z najlepszych polskich gier ostatnich lat.
Ktoś może mi zarzucić, że określenie, że określenie „jedna z najlepszych” jest nieuprawnione… Przypomnę jednak, jakie nagrody zdobył ten ręcznie robiony point & click z papieru:
– 2 x CEEGA 2021
– Paszport „Polityki” 2021 dla twórcy – Tomasza Ostafina
– 3 x Pixel Awards Europe 2021
– Digital Dragons Awards 2021
– Nominacja do najważniejszej nagrody indie, wręczanej podczas Independent Games Festival 2022
– Aggie Awards 2022
Papetura ukazała się na pecetach w maju 2021 roku, wiemy też, że powstaje wersja na Switcha.
To jednak nie wszystko! Studio Petums podpisało właśnie umowę wydawniczą z Feardemic, spółką zależną Bloober Teamu. Na jej mocy produkcja Tomasza Ostafina trafi nie tylko na konsolę Nintendo, ale także na PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksa One i Xboksa Series X|S.
Zagadnięty o pracę nad konwersjami, Ostafin mówi w rozmowie z PolskiGamedev.pl:
– Jeśli chodzi o Nintendo Switch to celujemy w listopad, ale na dniach będziemy decydować czy uda się do tego czasu przygotować petardę. Port tworzyłem sam, udało się opracować fajne sterowanie z wykorzystaniem wibracji, a wszystko zgrabnie działa. Z pomocą Feardemic udało się go doprowadzić do końca.
Projektant tworzył Papeturę blisko 7 lat. Projektował, drukował i wycinał z papieru wszystkie modele, po czym sklejał je, fotografował i przenosił na ekran monitora.
Bohaterem tytułu jest Pape, który opiekuje się magiczną Turą. Oboje starają się nie dopuścić do tego, by papierowy świat pogrążył się w płomieniach. Całość jest inspirowana klasykami pokroju Neverhooda i Machinarium.