W Seattle nie mogło zabraknąć Instytutu Pamięci Narodowej (& ekipy Chronospace).
O projekcie coś niecoś już pisaliśmy, a nawet mówiliśmy o nim podczas specjalnej edycji naszego podcastu. Gra Szyfrów cofa nas do czasów wojny polsko-bolszewickiej, każąc wcielić się w autentycznych kryptografów i samodzielnie złamać rosyjskie szyfry.
Za intrygującym pomysłem kryje się rozpisana na cztery misje przygodówka z edukacyjną podszewką. Zespół Chronospace współpracował przy niej z historykami IPN-u, a obiekty, jakimi się posługujemy, bazują na przeskanowanych eksponatach. Dodajmy, że to dopiero pierwszy tego typu projekt, acz Biuro Nowych Technologii (dla którego to wydawniczy debiut) ma ambicję częściej wykraczać poza informacyjne bańki i zapoznawać młodzież z rodzimą perspektywą historii najnowszej.
Rzecz debiutowała w kwietniku (można ją za darmo pobrać pod tym adresem), w maju ukazała się zaś jej edycja VR-owa (dostępna w tym miejscu). Właściciele telefonów Apple’a mogą ją z kolei ograć za pośrednictwem AppStore’a.
Tytuł zaprezentowano na polskim stoisku zorganizowanym przez Fundację Indie Games Polska oraz Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych.