Nie żebyśmy byli zaskoczeni…
O tym, że rodzimy projekt ma duże (ba, ogromne!) szanse na zwycięstwo w plebiscycie ModDB informowaliśmy pod koniec lipca. Głosowanie już się zakończyło, a totalna modyfikacja do Gothica II faktycznie okazała się bezkonkurencyjna.
Najlepsze modyfikacje dekady
- Kroniki Myrtany (Gothic I)
- Mental Omega (Command & Conquer: Yuri’s Revenge)
- Enderal (The Elder Scrolls V: Skyrim)
- Black Mesa (Half-Life 2)
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Chernobyl (S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat)
Gratulujemy!
Poniżej prezentujemy zaś triumfatorów w pozostałych kategoriach:
Klasyki (Classics)
- Forgotten Hope 2 (Battlefield 2)
- Garry’s Mod (Half-Life 2)
- The Last Days (of the Third Age of Middle Earth) (Mount & Blade: Warband)
- Project Reality: Battlefield 2 (Battlefield 2)
- Sven Co-op (Half-Life)
Totalne przeróki (Total conversion)
- Cry of Fear (Half-Life)
- Command and Conquer: Generals Evolution (C&C: Red Alert 3)
- Nehrim: At Fate’s Edge (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
- The Stanley Parable (Half-Life 2)
- Prophesy of Pendor (Mount & Blade: Warband)
Rozbudowa świata (In-Universe)
- S.T.A.L.K.E.R. Anomaly (S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat)
- Empire at War Expanded: Thrawn’s Revenge (Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption)
- Unification (Dawn of War: Soulstorm)
- Expanding Fronts (Star Wars: Galactic Battlegrounds)
- Twisted Insurrection (C&C: Tiberian Sun)
Najlepsze mody dla wielu graczy (Multiplayer)
- Star Wars Battlefront 2 Remaster (Star Wars Battlefront II)
- No More Room in Hell (Half-Life 2)
- Contra (Command & Conquer: Generals Zero Hour)
- Blitzkrieg Mod (Company of Heroes: Opposing Fronts)
- Company of Heroes: Eastern Front (Company of Heroes: Opposing Fronts)
Korzystając z okazji, zapraszamy Was do przesłuchania naszego podcastu. W specjalnym odcinku „Polski w grze” autorzy Kronik Myrtany opowiedzieli nam, czy mody mogą być furtką do „dużego” gamedevu, jak zorganizować zespół, który pracuje po godzinach i skąd pozyskać finansowanie na taki projekt?
Tym, którzy nie śledzili burzliwych losów modyfikacji, wyjaśnijmy: w 2015 grupa modderów, dotychczas słynąca raczej z tłumaczeń zagranicznych inicjatyw, zaczęła tworzyć autorski projekt. Po kilku latach jego reżyser pokłócił się z koordynatorami, co poskutkowało podziałem na dwie gry – Dzieje Khorinis oraz właśnie Kroniki Myrtany. Druga z nich pozwala nam zwiedzić wulkaniczną wyspę Archolos, którą przemierzymy jako Marvin, pragnący uciec od własnej przeszłości uchodźca.
Akcja dzieje się na dziesięć lat przed fabułą pierwszej odsłony Gothica (a więc jeszcze przed bitwą o Wschodni Archipelag). Poza profesjonalnym dubbingiem (w słuchawkach słyszymy m.in. Artura Barcisia, Olgę Borys, Mirosława Zbrojewicza i Cezarego Żaka) oraz korektami dawnych mechanizmów (lepszy balans broni dystansowej i białej, znacznie większa komplikacja zadań pobocznych) Kroniki Myrtany kuszą nas także politycznym zróżnicowaniem krainy i wcale niezgorszym dowcipem.
Po debiucie tytuł zebrał na Steamie „przytłaczająco pozytywne” oceny (98% przychylnych opinii z niemal 10 tys. not wystawionych ogółem), dorobił się miana „moda roku” oraz czterech nominacji do Digital Dragons Awards.