Nazwisk Konrada Tomaszkiewicza, Toma Tomaszewskiego i Aleksandra Kaucha przedstawiać nie trzeba(*). Tuzowie polskiego gamedevu wkrótce podpowiedzą, jak do polskiego gamedevu w ogóle trafić.
O inicjatywie Game Dude co nieco już pisaliśmy. To oddolna akcja studentów tworzenia gier wideo na Warszawskiej Szkole Filmowej. Preferowanymi słuchaczami i słuchaczkami są zaś osoby uczęszczające na uczelnie wyższe (niekoniecznie WSF).
Również czwarta z debat odbędzie się w Kinie Elektronik przy Warszawskiej Szkole Filmowej. 5 lipca, między 19:30 a 22:00 swoje wystąpienia wygłoszą wspomniani wcześniej twórcy.
Jak czytamy na facebookowej stronie wydarzenia:
(Tomaszkiewicz – dop. red.) opowie Wam o tym jak przebiegała jego kariera, od dołączenia świeżo po studiach do jednego z najbardziej znanych obecnie deweloperów, aż do założenia swojej własnej firmy. Opowie o tym jakie kompetencje są wymagane na danych stanowiskach i jakie przełożenie na tworzenie gier mają hobby i życie prywatne.
(Kauch – dop. red.) Poruszy temat tego, jak zostać programistą w gamedevie. Jakie umiejętności i kompetencje są do tego wymagane oraz to, jaka jest specyfika tej pracy.
(Tomaszewski) powie Wam w jaki sposób założyć swoje studio i robić własne gry. Podzieli się z Wami swoją historią oraz omówi obecną sytuację i perspektywy w branży.
UWAGA! Każdy, kto chce wziąć udział w wydarzeniu, powinien jak najszybciej zarejestrować się za pośrednictwem tego formularza.
Koordynatorem i pomysłodawcą Game Dude jest student Akira Manasterski; wśród organizatorów znajdziemy także jego kolegów i koleżankę: Sonię Selerską, Jakuba Mrozickiego i Piotra Zabrockiego. PolskiGamedev.pl jest jednym z partnerów akcji.
(*) Gdyby ktoś jednak wciąż zastanawiał się, kto zacz, służymy krótkim przypomnieniem:
- Tomaszkiewicz zaczynał jako redowy junior tester. Sukcesywnie jednak piął się po drabinie awansów, bo ostatecznie przyjąć funkcje reżysera Wiedźmina 3 i drugiego reżysera Cyberpunka 2077. Po opuszczeniu budynku przy ul. Jagiellońskiej (zresztą w dość nieprzyjemnych okolicznościach) wraz z grupą weteranów powołał zespół Rebel Wolves, którego debiut ma „zrewolucjonizować RPG-i” oraz przyjął posadę prorektora WSF-u. Dodajmy, że projektant gościł niedawno w naszym cyklu „Hall of Fame”, podsumowując w wywiadzie z niżej podpisanym swą bogatą karierę,
- Kręte były drogi Tomaszewskiego, który po klepaniu kodu w firmie Shinra, współorganizował imprezy branżowe (słynne Gamedev Evening), wystąpił także w dokumencie Borysa Nieśpielaka, „Wszystko z nami w porządku” i otworzył (w 2012) studio Crunching Koalas. Dwa lata później jego zespół wydał logicznego MouseCrafta, by następnie wyspecjalizować się w portowaniu gier na konsole. W swoim portfolio „Koale” mają współpracę przy Frostpunk: Console Edition, przenosiny This War of Mine Complete Edition, Beat Copa, Darkwooda czy serii Sky Force… nie wspominając o switchowej konwersji Wojny krwi: Wiedźmińskich opowieści.
- Po ukończeniu Politechniki Warszawskiej Kauch rozpoczął na Alma Matter karierę akademicką. Następnie przyjął pracę w Techlandzie… niedługo jednak (raptem pół roku) programował w firmie Pawła Marchewki, szybko bowiem zmienił barwy klubowe i rozpoczął – już jako członek 11 bit studios – prace nad This War of Mine dla 11 bitów. Od tego czasu maczał palce m.in. przy Frostpunku (jako project lead); obecnie zaś zawiaduje bitową technologią. Również On nie jest odbiorcom PolskiGamedev.pl obcy. Developer wystąpił jako prelegent podczas naszych akcji #ZostanWDomuRobGry i Miedź Jamu.