Kroniki Myrtany ogłoszone modem roku!

Krajowi twórcy nie mieli sobie równych.

Choć technologia, stareńki silnik ZenGin, rzucała im kłody pod nogi, amatorski zespół stworzył przygodę na ponad 60 godzin. Reformujące Gothica II Kroniki Myrtany przynoszą w posagu otwarty świat i zreformowany system zdolności, ponad 170 zadań, 200 losowych zdarzeń, 1400 postaci niezależnych i niegłupią historię, która przypadkiem wpisuje się w rzeczywisty kryzys uchodźczy. W dodatku w projekt udało się zaangażować orkiestrę i tuzów polskiego aktorstwa (m.in. Michała Klwitera, Mirosława Zbrojewicza, Kamila Prubana, Cezarego Żaka, Artura Barcisia i Olgę Borys), którzy zgodzili się użyczyć głosów pro bono.

Wcale nie dziwi, że tuż po premierze Kroniki Myrtany mogły odbębnić frekwencyjny sukces (zainteresowanie bynajmniej zresztą nie słabnie!). Wkrótce okazało się, że gra ma szansę na tytuł najlepszego projektu roku według serwisu Mod DB, będącego dla entuzjastów modyfikacji istną Mekką.

Dobrze z tej szansy skorzystała. Jak donosi portal: Polacy wygrali głosowanie, pokonując m.in. Black Mesa: Blue Shift (II lokata) i Command and Conquer: Generals Evolution (III miejsce). Wyróżnienia otrzymały także twórcze rozwinięcia Half-Life’a 2, Vampire: The Masquerade – Bloodlines, S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat czy Dooma 2. Listę zwycięzców znajdziecie pod tym adresem.

Studio nie omieszkało pochwalić się dobrą nowiną w mediach społecznościowych.

Gratulujemy! Naszym odbiorcom przypominamy zaś, że całkiem niedawno gościliśmy Mateusza Pawłowskiego, Jakuba Tomczaka i Szymona Żaka, którzy w ramach naszej audycji rozliczyli się z bolesną genezą projektu, opowiedzieli, jak obchodzić ograniczenia archaicznej technologii i zastanowili się, w jaki sposób reformować dwudziestoletnią grę, by nie narazić się konserwatywnej społeczności.