Gothic II: Kroniki Myrtany – Po Archolos biega mnóstwo Marvinów

Twórcy chwalą się zainteresowaniem… i pilnie proszą o Wasze wsparcie.

Dawno nie mieliśmy nad Wisłą równie udanej modyfikacji. Tuż po premierze Kronik Myrtany, krajowego rozszerzenia niemieckiego hitu Piranha Bytes, liczba równocześnie grających sięgnęła niemal 10 tys. użytkowników, a popularność projektu bynajmniej nie słabnie! Odpowiedzialny za grę zespół pochwalił się właśnie w mediach społecznościowych, że moda dodało do swoich bibliotek ponad 110 tys. ludzi, a każdego dnia odpala go średnio 30 tys. z nich!

Oczywiście liczby te nie uwzględniają osób, które wyprawiają się na Archolos za pośrednictwem GOG-a, a także tych, którzy uruchamiają Gothica II bezpośrednio z płyty.

Już wkrótce autorzy zaktualizują builda o największą dotychczas łatkę. Ma ona naprawić nieco błędów oraz pozwolić nam na odkrycie „świątecznej niespodzianki”. Dodajmy, że Kroniki biorą udział w rywalizacji o miano najlepszej modyfikacji roku wg użytkowników Moddb. Głosy możecie oddać pod tym adresem.

Tym, którzy nie śledzili burzliwych losów modyfikacji, wyjaśnijmy: w 2015 grupa modderów, dotychczas słynąca raczej z tłumaczeń zagranicznych inicjatyw, zaczęła tworzyć autorski projekt. Po kilku latach jego reżyser pokłócił się z koordynatorami, co poskutkowało podziałem na dwie gry – Dzieje Khorinis oraz właśnie Kroniki Myrtany. Druga z nich pozwala nam zwiedzić wulkaniczną wyspę Archolos, którą przemierzymy jako Marvin, pragnący uciec od własnej przeszłości uchodźca.

Akcja dzieje się na dziesięć lat przed fabułą pierwszej odsłony Gothica (a więc jeszcze przed bitwą o Wschodni Archipelag). Poza profesjonalnym dubbingiem (w słuchawkach słyszymy m.in. Artura Barcisia, Olgę Borys, Mirosława Zbrojewicza i Cezarego Żaka) oraz korektami dawnych mechanizmów (lepszy balans broni dystansowej i białej, znacznie większa komplikacja zadań pobocznych) Kroniki Myrtany kuszą nas także politycznym zróżnicowaniem krainy i wcale niezgorszym dowcipem.