Przegląd tygodnia (21 – 28 listopada)

Zbudujemy Dziki Zachód, odnowimy centrum handlowe, wyhodujemy japońskie potwory i nakłonimy dinozaury do główkowania.

Wśród zapowiedzi minionego tygodnia najpewniej wygląda point’n’click Zid Journey, którego twórcy mają już jedną wydaną grę na koncie (inna rzecz, że trochę ona powstawała). W porównaniu do pozostałych zespołów wyglądają oni jednak jak amatorzy, bo zapowiedzieli „tylko” jeden tytuł. Tymczasem cztery z wymienionych niżej studiów zaanonsowały w sumie aż… 18 gier. Do puli dołączyły właśnie dwie osadzone na Dzikim Zachodzie – builder i renovator, hodowla potworów, dzięki którym podbijemy świat, odnawianie opuszczonych centrów handlowych i bajkowy symulator ogrodnictwa. Ile z nich powstanie i zostanie wydanych? Czas pokaże.

Poniżej lista najnowszych premier, a w kalendarzu sprawdzicie, co się będzie działo w kolejnych miesiącach.

Premiery polskich gier:

Preventive Strike (PlayStation 4)
Real Boxing 2 (Switch)

Zapowiedzi polskich gier:

Zid Journey (PC)

Azure Mountain zaprezentowało zapowiedź drugiej części prehistorycznej przygodówki, ale trzeba będzie na nią sporo poczekać. Pierwsza odsłona ręcznie rysowanego point’n’clicka zebrała fantastyczne oceny na Steamie, więc fani gatunku powinni mieć sequel na oku.

Wild West Builder (PC)

Jeśli w tytule pojawia się słowo „builder”, to wszystko staje się jasne. G11 zapowiedziało zabawę w tworzenie miasta na Dzikim Zachodzie. Przed nami zbieranie surowców, dbanie o bezpieczeństwo i wygody mieszkańców, stawianie kolejnych przydatnych budynków – w tym szubienic – rozwój kolei i odkrywanie nowych zakątków amerykańskich ziem. Data premiery nie została ujawniona. To druga produkcja, nad którą równocześnie pracuje studio.

Western City Renovator (PC)

Mieliśmy grę o budowaniu miasta na Dzikim Zachodzie, teraz czas na produkcję o odnawianiu opuszczonych saloonów, kolei i biur szeryfów. Od podobnych tytułów różni się ona tym, że będzie w niej można m.in. jeździć konno. To piąta pozycja zapowiedziana przez Septarian Games. Pozostałe to: Apollo 13, Combat Engineer, Fort Craft i Post-Apo Builder. Żadna nie ma daty debiutu.

Kaiju Commander (PC)

Jeśli macie déjà vu to uspokajam, trzy tygodnie temu w „przeglądzie tygodnia” pojawiła się zapowiedź Kaiju Monster VR, w którym będziemy wcielać się w potwora i niszczyć miasta. z kolei w Kaiju Commander wyhodujemy bestie w bazach na dnie oceanów. Czeka nas budowanie podwodnych fabryk, pozyskiwanie surowców i „praca” nad olbrzymami, jakie mają przejąć władzę nad światem. Gra nie ma daty premiery, podobnie zresztą jak 6. innych, zapowiedzianych przez Gameparic produkcji (Bartender Simulator, El Dorado: The Golden City Builder, Lake Resort Flipper, NecroCity, Project Wunderwaffe, Raga).

Shopping Mall Renovator (PC)

Jeden zapowiedziany tytuł o odnawianiu centrów handlowych już mamy. Hyper Studio zaanonsowało właśnie kolejny – Shopping Mall Renovator, w którym oczywiście będziemy remontować opuszczonego molocha, by przywrócić mu dawny blask. Kiedy? Nie wiadomo, bo daty premiery ani widu, ani słuchu. Za to Hyper Studio pracuje równocześnie nad trzema innymi tytułami: Angler’s World, Cliffsides i Police Getaway.

Gardenia (PlayStation 4)

Pierwsza od bardzo dawna produkcja, przy jakiej pomaga SimFabric (głównym producentem jest jednak Sleepwalking Potatoes), która rzeczywiście zostanie wydana. Wersja pecetowa pojawi się już w grudniu, z komunikatu giełdowego dowiedzieliśmy się zaś, że szykowany jest port na konsolę PlayStation 4. Gardenia to symulator ogrodnictwa w baśniowej oprawie. Gracz szuka skarbów i magicznych grzybków, zbiera surowce, wytwarza przedmioty, a przede wszystkim: stara się dociec powodów zanieczyszczenia wyspy. Data premiery to 17 grudnia.

 

Powiązane gry: