Madmind Studios nie pokonało samo siebie, natomiast wyprzedziło Movie Games.
Zespół zrobił wiele, by premiera przebiegła jak najlepiej. Dość powiedzieć, że choć Succubus miał zadebiutować 21 lipca, jego premierę wpierw przełożono na wrzesień, a następnie: na październik. Każdorazowo autorzy i autorki tłumaczyli zwłokę koniecznością lepszej optymalizacji i doszlifowania builda.
Chyba zresztą nic dziwnego, bo ich poprzednia produkcja, Agony, delikatnie mówiąc nie zyskała dobrej prasy. Według danych Metakrytyka była to wręcz jedna z najgorzej ocenianych gier 2018; średnia ocen na Xboksie One zatrzymała się na wstydliwym poziomie 34%, a recenzenci zgodnie pomstowali na moc niedoróbek, kiepski system skradania, zatrudnionych do dubbingu aktorów, AI, pozbawioną polotu historię, powtarzalność rozgrywki i… niemal na wszystko inne. Nie powalał także odbiór użytkowników Steama (dziś – po serii łatek – raptem 49% ich ocen jest pozytywnych).
Pierwsi gracze przyjęli Succubusa cieplej; aż 84% z nich dobrze myśli o nowym tytule (ogółem wystawiono niemal 500 not). Nie da się też ukryć, że erotyczny horror generuje spore zainteresowanie, a w każdym razie większe niż pokrewny gatunkowo Lust from Beyond od Movie Games… Do rekordu Agony – które ostatecznie trafiło do pół miliona graczy – trochę jednak brakuje. Gdy piszę te słowa rekord równocześnie grających wynosi ok. 1,8 tys.
To dobry prognostyk na przyszłość. A jak Agony prezentuje się na tle konkurentek i konkurentów?
- Car Mechanic Simulator – 14,9 tys. równocześnie grających, 132 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni(*)
- Gas Station Simulator – 12,2 tys. równocześnie grających, 71 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni(**)
- Timberborn – 12,4 tys. równocześnie grających, 130 tys. sprzedanych kopii w ciągu tygodnia
- The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
- Chernobylite – 3,9 tys. równocześnie grających, 200 tys. sprzedanych kopii w ciągu pięciu dni (+ 2 lata w early accesie)
- Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
- Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni.
- Succubus – 1,8 tys. równocześnie grających
- Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Bum Simulator – 1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- Hell Architect – 426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Gamedec – 380 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
- Arboria – 300 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Train Life: A Railway Simulator – 250 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Lumberhill – 181 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
- WW2: Bunker Simulator – 92 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Rogue Spirit – 75 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- The Amazing American Circus – 68 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
- Coffee Noir – 43 równocześnie grających
(*) A jeżeli dotyczyć sprzedaż DLC i wersji konsolowych – jest jeszcze lepiej!
(**) 200 tys. w niespełna dwa tygodnie.
(**) Wynik ten udało się wkrótce pobić niemal dwukrotnie.
Na deser prezentujemy zwiastun premierowy i odsyłamy na Steama, gdzie tytuł można kupić. Szczególnie zainteresowanych grami erotycznymi (oraz ograniczeniami, na jakie natrafiają ich twórcy i twórczynie) być może zaciekawi także specjalny odcinek naszego podcastu?