Ale nie siodłajcie jeszcze koni, na pokaz rozgrywki przyjdzie nam bowiem poczekać.
Facebookowa strona drugiego Clasha będzie wkrótce obchodzić dwulecie istnienia, ale projekt wciąż jest cokolwiek tajemniczy. Z jego steamowej karty katalogowej oraz strony oficjalnej dowiadujemy się, że akcja ma się toczyć pięćdziesiąt lat po wydarzeniach z oryginału; czystowiercy wygrali wojnę i śmiało szerzą swoją religię na ziemiach Karkhanu, co jednak spotyka się z oporem ze strony innowierców.
Ekipa Prime Bit Games obiecuje dwie kampanie: jako religijni dewoci pokierujemy bohaterem, który zmierzy się z niejakim Wilhelmem (ów utracił przychylność przywódcy religijnego). Protagonistka pogan zjednoczy zwaśnione plemiona, by te stanęły naprzeciw najeźdźcy. Obie strony konfliktu mają dysponować oddziałami „które znamy z kronik i historii” oraz postaciami rodem z mitologii i legend.
Mimo rychłej premiery (IV kwartał 2021) na pecetach i Switchu, wciąż nie wiadomo, jak gra właściwie będzie wyglądać. Do tej pory udostępniono raczej… nieprzeestetyzowane screeny…
…i ani kawałka gameplayu. Właśnie dostaliśmy natomiast cinematik, na którym wrogie armie ścierają się w boju, a następnie jedna z nich wsłuchuje się w drętwe przemówienie dowódcy, a druga ubolewa nad kształtem świata przedstawionego.
Za wydany w 1995 oryginał odpowiada studio Leryx Longsoft (Lew Leon), któremu zamarzyła się krajowa odpowiedź na sukces Heroes of Might & Magic czy (ciut już zapomnianego) Warlords. Podobnie jak w klasyku New World Computing, również tu podejmujemy decyzje na mapie strategicznej, a na pokrytych siatką polach walki toczymy turowe bitwy.
Warto wspomnieć, że pierwsze szlify zdobywał na grze Adam Skorupa, późniejszy kompozytor muzyki do Wiedźmina, cyklu Gorky, Shadow Warriora, Green Hella i Ancestors: Legacy.