Chiński ustawodawca skrócił właśnie czas, jaki młodzi ludzie mogą spędzać przy grach online… To niezła szansa dla producentów singlowych tytułów premium, jak z niej jednak właściwie skorzystać?
Jak donosi Nasdaq „w odpowiedzi na rosnące zaniepokojenie potencjalnym uzależnieniem od gier” chiński Urząd ds. Publikacji zmniejsza ilość czasu, jaką gracze poniżej osiemnastego roku życia będą mogli spędzać przy produkcjach sieciowych. Wcześniej dzieci i młodzież miały do dyspozycji 3 godziny dziennie w wakacje, a 1,5 h w inne dni. Teraz: raptem godzinę, miedzy 20:00 a 21:00 czasu lokalnego. W dodatku jedynie w piątki, soboty i niedziele. Równolegle urząd poinformował o „zwiększeniu częstotliwości i intensywności kontroli” developerów, którzy takowe tytuły tworzą.
Choć Chiny to, potencjalnie, ogromny rynek zbytu, sukces za Wielkim Murem wcale nie jest prosty, o czym zaświadcza choćby raport PARP-u i Game Industry Conference (raptem 10% przychodów krajowych twórców pochodzi z Azji, a więc Chin, Korei Południowej i Japonii)… Są jednak na krajowym poletku chlubne wyjątki (vide 11 bit studios, Movie Games i Superhot Team). Jak do nich dołączyć?
Odpowiedzi udzieli niezawodny Damian Jaśkowski. Ów pomoże niezależnym studiom w ocenie potencjału produkcji w Państwie Środka, doradzi, jak komunikować swoją markę chińskiemu odbiorcy i z którymi partnerami warto zawiązać taktyczny sojusz.
Jaśkowskiego możecie znać z wywiadu w papierowym magazynie „PolskiGamedev.pl” oraz w naszym podcaście, dla porządku przypomnijmy jednak, kto zacz:
Damian Jaśkowski
Tłumacz języka chińskiego i ekspert ds. chińskiego rynku gier. Przez ostatnie lata kierował pracą referatu ds. programowych w Instytucie Polskim – Wydziale Kultury Ambasady RP w Pekinie, w którym równocześnie pełnił funkcję eksperta ds. gier. Obecnie koordynator ds. rynku chińskiego fundacji Indie Games Polska i konsultant ds. Chin dla wielu polskich firm z branży gamingowej. Autor licznych inicjatyw umacniających pozycję polskiego gamedevu w Państwie Środka, prelegent polskich i chińskich konferencji gamingowych (m.in. GMGC Beijing, Belt & Road Forum, GDC w Poznaniu), autor Raportu nt. możliwości ekspansji polskich producentów gier na chiński rynek.
Na bezpłatne konsultacje z ekspertem Fundacji Indie Games Polska można się zapisać pod tym adresem.