Wystąpią entuzjasta Żubrówki (oraz reżyser God of Wara), kompozytor muzyki do Hadesa oraz Maciej Miąsik. Najbardziej cieszy jednak liczny udział kobiet na kierowniczych stanowiskach.
O tegorocznym Digital Dragons co nieco już wiemy; konferencja odbędzie się w dniach 7-9 września, w mieszanej formule, tradycyjnie będzie jej towarzyszyć rozdanie nagród DD Awards (największe szanse na statuetki mają 112 Operator, Shing i Ghostrunner, którym po piętach depczą Cyberpunk 2077 i Carrion).
Organizatorzy ujawnili właśnie kompletną listę prelegentów, z którą możecie się zapoznać pod tym adresem.
Wydarzenie otworzy 07.09 krótkie wystąpienie Davida Jaffe’a (z którym swego czasu się rozmówiliśmy). Ów następnie zastanowi się – wspólnie z Maciejem Miąsikiem (Movie Games) i Anyą Combs (Kickstarter) – jak przekuć porażkę w wartościowe doświadczenie. Tego samego dnia wystąpi także Danuta Psuty (Flying Wild Hog), udowadniając, że projekt poziomu może być instrumentem fabularnym. Damian Jaśkowski (Fundacja Indie Games Polska, 11 bit studios) opowie o poruszaniu się developerów po chińskich social mediach, David Chang (Tyr Advisor) spróbuje natomiast nakreślić perspektywy polskiego rynku. Z kolei Darren Korb (kompozytor muzyki do tytułów Supergiant Games) zdradzi „Sekrety Hadesa”, a Michał Pękała (adwokat, który co miesiąc doradza krajowym twórcom) odpowie na fundamentalne: „Klonować czy nie klonować?” (pytanie to nabiera zresztą aktualności, w związku z premierą Fortnite: Impostors). Tadeusz Zieliński (Novatek) i Michał Gołkowski pochylą się zaś nad trudami współpracy pisarzy z devami (słowem: podumają, „Czy brać kasę z góry?”).
Drugi dzień (08.09) zaczniemy od debaty Kate Edwards (Geogrify), Sophie Vo (Rise and Play), Any Pohrib (Amber), Tainy Ionity (Ubisoft Romania) i Andreei Medvedovici-Per (Women in Games Association Romania), które opowiedzą, czemu tak niewiele kobiet znajduje zatrudnienie w branży… i podpowiedzą, co możemy z tym zrobić. Poza tym swoje wykłady zapowiedzieli m.in. Michał Gembicki (Klabater), Rudy Lin (TikTok) i Andrzej Lichnerowicz (ów wróci myślami do początków rodzimej demosceny). Warto wysłuchać zwłaszcza Marka Barleta (The Able Gamers Charity), podpowiadającego, jak projektować gry dostępne (i dlaczego należy to robić!). Drugiego dnia autorzy startupów będą także pitchować swoje projekty, walcząc o Złoty Bilet do Akceleratora Digital Dragons (zwycięzcy mają szanse na zdobycie grantu w wysokości 70 tys. euro).
09.09 ma się natomiast odbyć „dzień offline’owy” (a więc szansa na networking i spotkania biznesowe), którego gospodarzem będzie Krakowski Park Technologiczny. Możemy wówczas liczyć na trzy panele dyskusyjne (dotyczące produkcji indie i wpływu pandemii na tworzenie, obecności kobiet w gamedevie i e-sporcie oraz kwestii HR-owych).
Po szczegóły odsyłamy na oficjalną stronę wydarzenia.