Achilles: Legends Untold – Izometryczny RPG niby czerpie z Soulsów, ale „ma być przystępny”

Dark Point Games chce dać Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek.

Kto zacz? Mogliście dotychczas o toruńskim studiu nie słyszeć… i w sumie nic dziwnego, bo powstało ono raptem dwa lata temu, a własnych projektów nijak nie komunikowało. (Jego szef, Paweł Waszak, chętniej wypowiadał się o projektowaniu sztucznej inteligencji). Całkiem zgrabnie przedstawił sylwetkę zespołu Mateusz Mucharzewski z Gram.pl (odsyłamy!). Z jego tekstu dowiadujemy się, że firma liczy na ten moment 15 osób, a jej pracownicy zdobywali szlify na produkcji Lords of the Fallen, Call of Juarez: The Cartel, Real Boxing 2: Creed, Alien Rage’a czy Godfire: Rise of the Prometheus.

Swój debiutancki projekt, dotychczas funkcjonujący pod nazwą kodową Darkness, Dark Point Games ujawniło dziś. Achilles: Legend Untold ma być izometrycznym rolplejem inspirowanym w równej mierze Dark Souls i Diablo. Wcielimy się – bez zaskoczenia – w bohatera wojny trojańskiej, którego Hades zwerbuje do zmierzenia się z Aresem. Po drodze ubijemy „mityczne bestie, najemników i półbogów”, odnajdziemy artefakty i wyskoczymy do Hefajstosa, który ma nam pomóc z craftingiem. Każda z broni ma oferować możliwość krzesania kombosów, jakie będziemy uskuteczniać bądź solo, bądź w co-opie. W buildzie nie zabraknie także „innowacyjnego autorskiego systemu GAIA”, a więc inteligentnej (deklaratywnie) współpracy wrogów.

Część z ww. atrakcji sygnalizuje pierwszy zwiastun tytułu:

W prasówce autorki i autorzy lojalnie zaznaczają, że produkcja niby czerpie z gier From Software, ale „ma o wiele niższy próg wejścia”. (Ergo: nawiązuje do arcytrudnej formuły, ale rozgrywka „ma być przystępna dla początkujących graczy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tym typem rozgrywki”).

Wczesnodostępny Achilles wkroczy na Steama w pierwszym kwartale 2022. Na zachętę prezentujemy garść screenów, na których widać jego piętę (i nie tylko!).