War Mongrels: Dezerter i AK-owiec infiltrują nazistowski obóz

Komu świeżutki gameplay z polskiej odpowiedzi na cykl Commandos?

Od Destructive Creations już dawno odkleiła się łatka skandalistów. Choć debiutowało kontrowersyjnym Hatredem, gliwickie studio zasłynęło raczej wyjątkowo solidnym Ancestors: Legacy i wydawniczym mecenatem niezależnych horrorów.

Również War Mongrels kontrowersji (raczej) nie wzbudzi, choć tytuł nie stroni od przekleństw, tortur i krwi (które jednak ukazuje, „chcąc odmalować realistyczny portret II wojny światowej”). Zapowiedziana rok temu strategia toczy się w czasie rzeczywistym, obficie czerpiąc jednak z Desperados czy z klasycznej serii Commandos. Jako oddział „wojennych kundli”, w którego skład wchodzą niemieccy, żydowscy i polscy dezerterzy, walczymy w niej z nazistowską machiną zagłady i staramy się odratować jak najwięcej cywili. Produkcja ma nam pozwolić na zabawę zarówno solo, jak i w kooperacji, każdy z wiarusów ma dysponować przynależnymi sobie zdolnościami specjalnymi, a scenariusz spróbuje nas ująć bezkompromisowością. Po więcej szczegółów odsyłam zresztą na steamową kartę katalogową.

Na youtubowym kanale GRYOnline.pl zobaczyliśmy długi fragment rozgrywki z siódmego rozdziału opowieści. Dwójka dezerterów wpierw przemyka przez okalający obóz las, odwracając uwagę strażników, następnie wyzwala pracujących na moście więźniów i duma, w jaki sposób odłączyć zasilanie od drutu kolczastego. Celem zadania jest zdobycie dowodów na przeprowadzany przez Niemców Holokaust.

https://www.youtube.com/watch?v=790AB0s9yBA&ab_channel=GryOnLineTrailery

Na ten moment zespół Jarosława Zielińskiego pracuje również nad koprodukcją tworzoną z autorami Brazzers: The Game. W rozmowie z PolskiGamedev.pl prezes przyznał enigmatycznie, że „fani Hatred powinni być zadowoleni”.