Trzy dni od premiery Sniper Ghost Warrior Contracts 2 spółka CI Games ma spore powody do optymizmu.
Niestety w najnowszym komunikacie giełdowym nie pada konkretna liczba sprzedanych kopii. Są za to procentowe porównania do zbytu pierwszych „Kontaktów” w analogicznym okresie (acz dotyczą one jedynie edycji pecetowej).
– Liczba zamówień przedpremierowych do dnia premiery: większa o 30%.
– Łączny wolumen sprzedaży w ciągu 2 dni od dnia premiery, bez uwzględniania zamówień przedpremierowych: większy o ok. 118%.
– Łączne przychody ze sprzedaży w ciągu 2 dni od dnia premiery: większe o ok. 170 %
Jak tłumaczy CI Games, wzrost przychodów w stosunku do wolumenu sprzedaży jest związany z wyższą ceną Sniper Ghost Warrior Contracts 2 oraz lepszą monetyzacją dodatków. Spółka poinformowała także, że dane dotyczące wersji na konsole zostaną opublikowane w momencie, gdy CI Games pozyska je od partnerów dystrybucyjnych.
Warto przypomnieć, że łączna sprzedaż serii przekroczyła 11 milionów kopii, z czego największym sukcesem okazał się pierwszy Sniper: Ghost Warrior (4,5 mln). Wraz z kolejnymi częściami nabywców ubywało. Ghost Warrior 2 osiągnął wynik 3,4 mln sprzedanych kopii, Sniper: Ghost Warrior 3 – 2 miliony, a Sniper: Ghost Warrior Contracts „tylko” 1 000 000.
Oceny najlepsze z całej serii
Co prawda ocen na Steamie jest niewiele, bo debiut Contracts 2 odbył się raptem kilka dni temu, ale już teraz są „bardzo pozytywne”. Aż 80% z 675 recenzji graczy jest pozytywnych, a przecież w przeszłości bywało różnie.
- Sniper Ghost Warrior Contracts – 71% z 5613 recenzji
- Sniper Ghost Warrior 3 – 64% z 9694
- Sniper: Ghost Warrior 2 – 73% z 10463
- Sniper: Ghost Warrior – 56% z 3603
Jak widać jest szansa, by SGWC2 był najwyżej ocenianą grą całego cyklu. Przynajmniej na Steamie. Jest to związane także z popularnością produkcji CI Games. Rekord ponad 7000 graczy równocześnie na Steamie jest tylko o tysiąc mniejszy, niż najlepsze wyniki SGWC1 i SGW3 razem wziętych. I ciągle rośnie.
Jeśli chodzi o oceny profesjonalnych recenzentów na Metakrytyku, to wciąż musimy na nie poczekać. Warto przypomnieć, że najlepiej wypada dotychczas pecetowa odsłona Sniper Ghost Warrior Contracts (71/100 z 27 tekstów). Na drugim biegunie sytuuje się Sniper: Ghost Warrior na Xboksa 360 (45/100, 39 branżowych ocen).
„Drobne” konsolowe problemy
Żeby nie było za różowo, Sniper Ghost Warrior Contracts 2 ma też swoje problemy. “Nieprzewidziane trudności techniczne” zablokowały premierę produkcji na PlayStation 5 i na tę chwilę nie wiadomo, kiedy snajperzy zaatakują na najnowszej konsoli Sony. Ale to nie koniec schodów prowadzących do nowej generacji konsol.
While our team is very hard at work implementing feedback and resolving bugs (this includes performance issues on @Xbox ), we're keen to hear how long YOUR furthest sniper kill is in #SGWContracts2 so far! pic.twitter.com/sDNbEe2TIY
— Sniper Ghost Warrior Contracts 2 | ON SALE (@SGWContracts) June 6, 2021
Wersja na Xboksa Series X|S ma problemy z optymalizacją i płynnością, choć osobiście napotkałem je tylko podczas tutorialu. Twórcy mieli dostarczyć patch dnia pierwszego, który miał naprawić kłopoty, jednak nadal nie jest tak, jak być powinno. Co więcej, w dniu premiery wersja „zoptymalizowana pod kątem konsoli Xbox Series X|S” nie była dostępna. Jeśli jednak CI Games opanuje sytuację, możliwe że dostaniemy najlepszą odsłonę serii Sniper Ghost Warrior w historii.