Jak sprawić, by Twoja gra stała się w Chinach widoczna? Które jej elementy mogą nie spodobać się Urzędowi ds. Publikacji? Komu powierzyć lokalizację, a kto mógłby pomóc z promocją?
Na te (i wiele innych!) pytań odpowie niezastąpiony Dawid Jaśkowski, ekspert Fundacji Indie Games Polska (do niedawna związany z Instytutem Polskim w Pekinie). Dlaczego warto skorzystać z Jego wiedzy? Choćby dlatego, że na chińskim rynku potrafią wyłożyć się nawet doświadczone zespoły. Całkiem niedawno Jaśkowski wyjaśniał na naszych łamach, dlaczego problem z debiutem za Wielkim Murem mogą mieć autorzy Sniper Ghost Warrior Contracts 2; zręcznie wytłumaczył też, co właściwie się wydarzy, jeśli w życie wejdą nowe kryteria oceny gier w Chinach. Czy wspomniałem, że był on również gościem specjalnego odcinka naszej audycji, w którym podpowiedział „Jak podbić Chiny„?
Krótką biografię eksperta załączamy poniżej:
Damian Jaśkowski
Tłumacz języka chińskiego i ekspert ds. chińskiego rynku gier. Przez ostatnie lata kierował pracą referatu ds. programowych w Instytucie Polskim – Wydziale Kultury Ambasady RP w Pekinie, w którym równocześnie pełnił funkcję eksperta ds. gier. Obecnie koordynator ds. rynku chińskiego fundacji Indie Games Polska i konsultant ds. Chin dla wielu polskich firm z branży gamingowej. Autor licznych inicjatyw umacniających pozycję polskiego gamedevu w Państwie Środka, prelegent polskich i chińskich konferencji gamingowych (m.in. GMGC Beijing, Belt & Road Forum, GDC w Poznaniu), autor Raportu nt. możliwości ekspansji polskich producentów gier na chiński rynek.
Konsultacje odbywają się w trzech terminach (08.06, 15.06, 22.06), wyłącznie online. Tradycyjnie są one bezpłatne, trwają zaś ok. 60 minut (choć czas może ulec zmianie). Zainteresowanych zachęcam do wypełnienia tego formularza.