Galaktus Games ma okazję się zrehabilitować.
Skoro na plansze wybierają się i Frostpunk, i Wiedźmin, a nawet symulatory Drago Entertainment, dlaczego nie przenieść na nie jednego z największych sukcesów polskiego gamedevu ostatnich lat?
Green Hell: The Board Game pozwoli nam odszukać Jake’a Higginsa, a więc zaginionego w Amazonii protagonistę gry. Odbiorcy wcielą się w członków drużyny poszukiwawczo-ratowniczej, a każda z profesji (ekspert survivalu, medyk, przewodnik, naukowiec) ma się charakteryzować innymi zdolnościami. Dzięki modułowej, półlosowej konfiguracji mapy rozgrywka będzie w dużej mierze nieprzewidywalna, nie zabraknie w niej jednak elementów znanych z pecetów i konsol (zarządzania plecakiem, craftingu, czy budowania).
Za projekt odpowiada Galaktus Games, z którego planów – przyznajemy ze wstydem – trochę się podśmiechiwaliśmy (wszak zapowiedzieli planszówkową adaptację gry, która położyła swoje studio). Po bolesnym falstarcie (kwestę na Phantom Doctrine: Espionage Board Game ostatecznie skasowano) zespół wziął głęboki oddech, obiecując, że „choć była to ich pierwsza próba sfinansowania gry (na Kickstarterze – dop. red.) nie była to próba ostatnia”. Słowa dotrzymano.
„W najbliższych miesiącach” na popularnym serwisie ruszy kolejna zbiórka (odsyłam zresztą na stronę projektu).
– Galaktus Games jest częścią agencji Galaktus PR, z którą współpracujemy już od kilku lat. To pełen pasji i doświadczenia zespół graczy i specjalistów, którzy bardzo pomogli nam w stworzeniu udanej kampanii dla Green Hell. Dlatego też byliśmy pewni, że Galaktus Games jest właściwym wyborem, aby rozszerzyć nasze IP na świat gier planszowych. Wiemy, że potraktują je z szacunkiem i dostarczą naszym starym i nowym fanom wysokiej jakości doświadczenia płynące z gry.
– skomplementował kolegów Krzysztof Kwiatek (prezes Creepy Jar). Jan Wyspiański (Galaktus Games) obiecał zaś, że adaptacja będzie stanowiła godne rozszerzenie pierwowzoru.
– Green Hell: The Board Game nie jest kontynuacją historii Jake’a, ale fabularnie służy jako dodatek uzupełniający jego losy. Coś w rodzaju drugiej strony płyty. W grze planszowej poruszamy wszystkie wątki fabularne z oryginalnej gry, ale pokazujemy je z nieznanej dotąd perspektywy.