Snajper trafia do coraz mniejszej liczby graczy, Lordowie rządzą (szczególnie w PS Plusie i Games With Gold).
CI Games podsumowało rok 2020. Spółka osiągnęła wówczas 46,6 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 7,1 mln skonsolidowanego zysku netto; dodajmy, że jej wyniki śrubował tzw. back catalog (a więc produkcje już wydane), bo w minionych dwunastu miesiącach CI nie wyprodukowało żadnej gry. Warszawiacy posiadali na koniec roku 28,2 mln zł i żadnych zobowiązań kredytowych. Milion zł przychodów wygenerowało niezależne Roki (wydane pod szyldem United Label).
Marek Tymiński pochwalił się przy okazji wzrostem zatrudnienia.
„W minionym roku staliśmy się firmą jeszcze bardziej globalną. Determinuje to nie tylko liczne zagraniczne rynki zbytu, ale również, a może przede wszystkim, międzynarodowy zespół. Mamy trzy studia produkcyjne – w Warszawie, Barcelonie oraz Bukareszcie, ale kluczowe osoby zatrudniamy też w innych krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. CI Games to dzisiaj 125 osób, czyli dwa razy więcej niż na koniec 2019 r”.
Prezes twierdzi, że spółka rozpoczęła kampanie marketingową Sniper Ghost Warrior: Contracts 2 (o której to produkcji, faktycznie, mnóstwo się ostatnio dowiedzieliśmy) „i będzie ona mocniejsza od kampanii poprzedniej gry z serii”.
Ponadto wiemy już, że Lords of the Fallen sprzedało się w ponad 3 mln kopii, a ok. 7 mln użytkowników pobrało tytuł w ramach subskrypcji PlayStation Plus i Games with Gold.
Perłą w koronie spółki pozostaje jednak seria Ghost Warrior. Jej łączny zbyt przekroczył 11 mln kopii, nie da się jednak ukryć, że tendencja jest malejąca (na osłodę: maleje również budżet produkcji i marketingu kolejnych odsłon).
Najnowsze dane sprzedażowe serii Sniper: Ghost Warrior od #CIGames:
SGW – 4,5 mln
SGW 2 – 3,4 mln
SGW 3 – 2+ mln
Contracts – 1 mlnJak informuje spółka, łączna sprzedaż przekroczyła 11 mln kopii.#polskiegry #Polska #giełda #GPW pic.twitter.com/n848H2XE9u
— Michał Król (@KrolMichal) April 20, 2021