Crashe potrafią wygenerować dziesiątki GB zajętości na dysku, a gracze wciąż narzekają na znikający ekwipunek.
O zaskoczeniu nie mogło być mowy. Pod względem przychodów tytuł People Can Fly nie miał sobie w tym tygodniu równych na Steamie, na którym wyprzedził zarówno świeżutkie It Takes Two, jak również Forzę Horizon 4, Sea of Thieves i Halo MMC (którym pomogła zniżka na produkcje Microsoftu) oraz Valheima, niezależną rewelację ostatnich miesięcy.
Steam top sellers for the week ending Apr 11. Ordered by revenue ($):
1. Outriders
2. It Takes Two
3. Forza Horizon 4
4. Sea of Thieves
5. Horizon Zero Dawn
6. Halo MCC
7. Valheim
8. Valve Index VR Kit
9. Euro Truck Simulator 2 – Iberia (DLC)
10. The Binding of Isaac: Repentance pic.twitter.com/N55ms7rUKq— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) April 11, 2021
Nawiasem mówiąc: to drugi tydzień z rzędu, gdy Outriders zdominowało zestawienie steamowych bestsellerów.
Steam top sellers for the week ending Apr 04. Ordered by revenue ($):
1. Outriders
2. It Takes Two
3. Binding of Isaac: Repentance
4. Valheim
5. Valve Index VR
6. Horizon Zero Dawn
7. Evil Genius 2: World Domination
8. ESO: Crown Packs
9. CS GO: Broken Fang DLC
10.Cyberpunk 2077 pic.twitter.com/AMZzPJBTFc— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) April 4, 2021
Z mniej wesołych wieści: PC Gamer zwrócił uwagę na przykry błąd. Choć po crashu (a więc „wyrzuceniu” z gry do pulpitu) produkcje oparte na Unreal Engine pozostawiają na dysku twardym niewielki, cyfrowy ślad, w przypadku Outridersów nie jest on bynajmniej „niewielki”. Jeden z użytkowników Reddita pokazał, że niechciane pliki zajmują u niego aż… 23 GB. Jeżeli więc zauważyliście, że miejsce na Waszym HDD kończy się miejsce, możecie bezpiecznie usunąć dane z folderu Users/[You]/AppData/Local/Madness/Saved.
Swoją drogą: zgodnie z zapowiedziami gra została w piątek zaktualizowana. Na Steamie możemy przeczytać, że wiele z kłopotów udało się zażegnać.
Poprawiono wydajność, gdy pamięć GPU nie była w pełni wykorzystywana. Powinno to pomóc z przycinkami i problemami z DX11/12
Ogólne poprawienie stabilności matchmakingu i gry wieloosobowej
Zmiana domyślnego ustawienia matchmakingu z „Otwarty” na „Zamknięty””
Naprawienie crasha przy ładowaniu gry
Naprawienie crasha po ukończeniu misji pobocznej Zły dzień („A Bad Day”)
Wiele więcej naprawionych “przypadkowych” crashy
Naprawienie HUD znikającego w kilku przypadkach
Naprawienie błędów psujących respawny graczy w multiplayerowych Ekspedycjach
Naprawienie błędów w wyniku których gracze mogli utknąć w elementach otoczenia bądź wypadali ze świata
Wiele innych mniejszych poprawek i łatek
GRYOnline.pl słusznie sięgnęło jednak do redditowego forum gry, na którym wciąż pojawiają się wpisy użytkowników, którzy po kilkudziesięciu godzinach gry stracili cały ekwipunek. Wygląda więc na to, że z akurat tym babolem nie udało się uporać do końca.
Inna rzecz, że redakcja wyciąga z tych kilku rozeźlonych komentarzy błędny wniosek o spadku zainteresowania tytułem. Choć dotychczasowy rekord 125 tys. steamowych użytkowników grających jednocześnie nie został pobity, warszawski looter shooter wciąż generuje duże zainteresowanie. Tylko w ciągu ostatnich 24 godzin – zdradza SteamCharts – obcowało z nim nawet 95 tys. ludzi jednocześnie. (A do tego trzeba przecież doliczyć użytkowników innych platform cyfrowej dystrybucji oraz PS4/PS5/XBO/XSX).
Studio publicznie posypało głowę popiołem i zapowiedziało intensywną pracę nad załataniem tej właśnie bolączki.
IMPORTANT NEWS:
Earlier today we applied additional preventative measures on to our servers to guard against any Inventory Wipes.
These are reducing the occurrence of this issue, but we are continuing to lock in additional countermeasures.
1/4
— Outriders (@Outriders) April 11, 2021