Jeśli interesuje Was, w jaki sposób gry wideo opowiadają o zdrowiu psychicznym, nierówności, konsumeryzmie, ekologii, ideologii, mniejszościach psychoseksualnych, białoruskiej rewolucji i fake newsach – kim jestem, by powstrzymywać Was przed obejrzeniem.
O ubiegłorocznym festiwalu gier zaangażowanych informowaliśmy szeroko, wszak byliśmy jednym z jego współorganizatorów. Z Jakubem Zgierskim (FINA) rozmówiliśmy się na okoliczność naszej audycji „Polska w grze”, ponadto relacjonowaliśmy poszczególne dni (gry dla dzieci i szkół, demokracja i krytyczne myślenie, dostępność = użyteczność).
Grudniowy festiwal doczekał się zresztą materiału promocyjnego, na którym udziela się rzeczony Zgierski. Możecie na nim zobaczyć, w jakich warunkach nagrywaliśmy poszczególne „odcinki”, przyjrzeć się naszym gościom a także przebitkom ze studia.
Wszystkie materiały są dostępne na youtube’owym kanale wydarzenia. Jako jego prowadzący, polecam Waszej szczególnej uwadze…
Panel o tym, w jaki sposób This War of Mine może zostać wykorzystane w szkole.
Dyskusję Pawła Schreibera (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Fundacja Indie Games Polska) i Andy’ego Robertsona (TamingGaming.com) o tym, jak dobrać odpowiednią grę dla swojego dziecka.
Materiał na którym Mary Flanagan, doświadczona projektantka gier zaangażowanych, opowiada o tym, jak osiągać prospołeczne cele poprzez podważanie uprzedzeń oraz stereotypów.
Film, na którym Franak Viačorka, znany białoruski dziennikarz, działacz wolnościowy i doradca Swiatłany Cichanouskiej rozmawia z białoruskimi twórcami i badaczami gier o tytułach promujących opór, empatię, protest i solidarność.
Wykład Karoliny Stachowiak (Doji, Poznańska Gildia Graczy), która mówi o projektowaniu dobrych napisów i ustawień dźwięku (co jest szczególnie cenne dla graczy Głuchych i niedosłyszących).
Prelekcję, podczas której odpowiedzialna za Xbox accessibility program Tara Voelker przybliża rozwiązania, jakie wprowadził gigant z Redmond, by ułatwić grę osobom z niepełnosprawnościami.
Współorganizatorami wydarzenia były Digital Communication Network and World Learning, Games for Impact, FINA oraz Fundacja Indie Games Polska.