Outriders: Nowy peak użytkowników, scysja na linii PCF-Square Enix?

Przy okazji poznaliśmy szacunki sprzedaży i opinie mediów.

Zacznijmy od wieści przyjemnych: liczba równocześnie grających użytkowników Steama nieco się przez okres świąteczny poprawiła. O ile w dniu premiery informowaliśmy, że „peak” sięgnął 109 tys. ludzi, SteamCharts podaje, że ówczesny rekord jest już nieaktualny.

(źródło: SteamCharts)

W związku z ciągłymi problemami z logowaniem, zespół postanowił wystosować oświadczenie, w którym dość jasno daje do zrozumienia, kto odpowiada za kondycję serwerów.

„Drodzy Outridersi!

Jesteśmy, niestety, w pełni świadomi awarii serwerów, której właśnie doświadczacie.

Nasi partnerzy ze Square Enix pracują nad tym, by naprawić kłopot tak szybko, jak to tylko możliwe.

Jako developerzy, którzy pracowali super ciężko przez ostatnich pięć lat, by uczynić produkcję niesamowitą, mamy szczerą nadzieję, że będziecie oceniać grę, a nie problemy z serwerami. To tak samo frustrujące dla was, jak i dla nas.

BARDZO DOCENIAMY WASZE OGROMNE ZAINTERESOWANIE OUTRIDERS, MAMY NADZIEJĘ, ŻE WKRÓTCE ZOBACZYMY SIĘ WSZYSCY NA ENOCH. (W świecie gry – dop. red.).

PRZEPRASZAMY ZA NIEDOGODNOŚCI”.

Nieco wzrosła również średnia ocen steamowych użytkowników. Gdy piszę te słowa 63% z nich ocenia warszawskiego looter shootera pozytywne (na 16,200 not wystawionych ogółem). Jak refren powracają natomiast utyskiwania na kłopoty z serwerami.

Nie da się ukryć, że Valve nie pozostało na te narzekania obojętnym i – donosi Stonks Broker – zezwala na zwroty nawet tym posiadaczom tytułu, który zareklamowali go ponad 2 godziny od zakupu.

Co więcej – choć rzecz od dnia premiery jest obecna w Game Passie – wygląda na to, że nieźle radzi sobie również w iksboksowych rankingach sprzedaży.

Kacper Koproń, analityk Trigon DM, szacuje (w rozmowie z PAP Biznes), że sprzedaż Outriders wyniesie 2,8 mln kopii w pierwszym kwartale od premiery, 3,9 mln w 2021 roku, a 7 mln łącznie. Łączny budżet – dodaje Koproń – to ok. 85-90 mln dolarów.

Wygląda też na to, że przez weekend produkcję zdążyli ocenić profesjonalni krytycy. Średnia ocen na PS5% zatrzymała się na poziomie 77%, na pozostałych platformach wciąż czekamy na dostateczną liczbę recenzji, by metakrytyczny algorytm mógł wyciągnąć z niej wnioski.

Rozkład nie jest zresztą przesadnie rozbuchany.

  • Digital Trends – 4,5/5
  • PlayStation Universe – 8,5/10
  • Hobby Consolas – 85/100
  • Gamers Heroes – 80/100
  • MGG Spain – 80/100
  • COGconnected –72/100
  • Destructoid – 7/10