Na bezpłatnej konferencji pojawią się przedstawiciele Microsoftu, Superhot Team, Chmurowiska oraz organizatorzy: Gameset i better. gaming agency.
Trudno udawać, że pandemia nie zmieniła sposobu, w jaki obcujemy z kulturą cyfrową. Wiele polskich eventów (vide Game Industry Conference, Digital Dragons, Pixel Heaven) przeniosło się do sieci, E3 zastąpił Summer Game Fest, na znaczeniu nabrał też rozmaite onlajnowe wydarzenia. Nie jest też tajemnicą, że choć CD Projekt zarzekał się, iż sytuacja epidemiczna nie wpłynie na tempo zwodowania Cyberpunka 2077, krajowi twórcy boleśnie odczuli konieczność pracy zdalnej.
– Często powtarzamy, że branża gier nie traci przez lockdown ze względu na swój cyfrowy charakter. W kwestii sprzedaży jest to kwestia dyskusyjna ze względu na marketing gier – przy tak dużej liczbie wydawanych tytułów, ciężej dotrzeć do odbiorcy. Jeśli zaś chodzi o samą produkcję, pandemia zdecydowanie jest dużym utrudnieniem. Praca z domu zmusiła wielu twórców do adaptacji, a w rezultacie opóźnień. Na konferencji chcemy pokazać rozwiązania zarówno dla dużych studiów, jak i twórców niezależnych, które mogą ułatwić przystosowanie do nowej rzeczywistości.
– komentuje Marcin Kosman, współzałożyciel better. gaming agency.
– Rok 2020 odcisnął na naszej rzeczywistości trwały ślad, wiele dotychczasowych reguł życia zostało radykalnie zmienionych – jako społeczeństwo wiemy już, że praca zdalna zostanie z nami na dłużej, a większość codziennych spraw można załatwić przez internet. Zmiany tyczą się też branży gier – wiecznie obecne w branży targi i eventy zostały przeniesione do online, cyfrowa dystrybucja jeszcze mocniej zyskała na sile, a gry okazało się, że mogą mieć jeszcze więcej odbiorców niż wcześniej. Zmienił się sposób komunikacji studiów i wydawców gier, a przede wszystkim przez pracę zdalną – zmienił się też sposób tworzenia gier, i technologie go wspierające
– dodaje Tomasz Miecznikowski, Team Leader Games Marketing w Gameset.
O tym, w jaki sposób pandemia zmieniła sytuacja w branży gier wideo, opowiedzą w szczegółach goście onlajnowej konferencji #GamesetKnowsBetter. Bezpłatne wydarzenie rozpocznie się 31 marca o godz. 12:00. Poniżej załączamy jego szczegółową agendę:
- 12:00 – 12:30
Otwarcie konferencji
“Gaming i marketing po 2020 roku”
Marcin Kosman – better. gaming agency
Tomasz Miecznikowski – Gameset
- 12:40 – 13:10
Azure Gaming Ambassador
“Z małej chmury dużo rzeczy – od klikania stronek jako indie po montowanie platform do mierzenia sprzedaży całej branży”
Tom Kaczmarczyk, współzałożyciel SUPERHOT Team
- 13:20 – 13:50
„Opportunities with ID@Xbox”
Xbox Team – ID@Xbox – Guy Richards
- 14:00 – 14:30
„Building Cross-platform Games on PlayFab”
Azure Playfab – Andy McCalib PlayFab | Microsoft Azure
- 14:40 – 15:10
“Building the Microsoft Cloud for Gaming”
Travis Bradshaw, CTO of Microsoft Gaming Industry Vertical
- 15:20 – 15:50
“Jak zadbać o bezpieczeństwo swojego środowiska w Microsoft Azure – doświadczenia z pola walki!”
Michał Furmankiewicz – Szef Działu Konsultingu w firmie Chmurowisko, Microsoft MVP Azure i Microsoft Certified Trainer
Po więcej szczegółów odsyłamy na facebookową stronę wydarzenia. Załączamy także link do jego strony oficjalnej oraz formularz rejestracji.