Uczestnicy tej edycji wydarzenia tworzyli gry „cyberfunkowe”.
Zorganizowanemu w weekend w Warszawskiej Szkole Filmowej game jamowi towarzyszyły wykłady dla twórców niezależnych. Motyw przewodni głównego punktu programu mógł być jednak tylko jeden – spośród zaproponowanych przez jurorów tematów uczestnicy wybrali „Cyberfunk”. Jak pokazują zwycięskie prace, pojęcie jest pojemne, a zdalna formuła imprezy nie odstraszyła zespołów. Komentuje Ewa Maria Szczepanowska, organizatorka imprezy:
Obawialiśmy się, że nasz game jam utraci cały swój sens w formule online. Utraci bowiem wszystko to, co najbardziej cenili sobie uczestnicy – integrację i wzajemną inspirację, twórczą atmosferę budynku, charakterystyczny, artystyczny klimat Szkoły. Okazało się jednak, że nawet w trudnym czasie pandemii i izolacji kreatywność i pasja twórców gier nie jest zagrożona. Powstały 32 rewelacyjne projekty!
A kto poradził sobie najlepiej?
Nagrodę publiczności zdobył psychodeliczny Babushka_Runner. Stoi za nim duet Hobbit&Itaya, czyli Łukasz Mółka („wszystko poza muzyką”) i Tatiana Prus (autorka ścieżki dźwiękowej). Tytuł możecie pobrać z tej strony. Są strzały i bieganie, jest „Barka”, mamy też specyficzny humor.
Z kolei jury postanowiło uhonorować Disco Dwarfa – grę, w której prowadzimy futurystyczny bar. Naszym bohaterem jest karzeł na wrotkach, który porusza się w rytm muzyki. Grę znajdziecie w tym miejscu. Autorami produkcji są „Drunken Dwarves” w składzie Bartosz Krukowski, Kacper Mierzejewski i Mateusz Zawisza.
Szósta edycja Game Jamu została zorganizowana przez Warszawską Szkołę Filmową we współpracy z Fundacją Indie Games Polska. Partnerami wydarzenia byli Fundacja KGHM, Fundacja Orlen, State of Poland i Fundacja Agencji Rozwoju Przemysłu. Akcja była współfinansowana dzięki środkom Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, sponsorem była też Kombucha.