Projektowanie z myślą o graczach z niepełnosprawnościami – twierdzą organizatorzy – zwiększa komfort wszystkich odbiorców.
O Games for Impact nieco już pisaliśmy, a nawet rozmawialiśmy (odsyłam do naszego podcastu). Festiwal gier zaangażowanych odbędzie się w dniach 8-11.12, a zaproszeni goście (twórcy, badacze, nauczyciele, aktywiści), mają dyskutować w trzech segmentach tematycznych: gry dla dzieci i szkół, gry dla demokracji i krytycznego myślenia, dostępność to użyteczność.
Pierwszego dnia gry pójdą do szkoły (szczegóły programu wyszczególniamy w tym newsie), z kolei trzeciego dowiemy się co nieco o dostępności (accessibility). Tara Voelker (Microsoft) opowie o narzędziach dostępnościowych wdrażanych przez giganta w obszarach oprogramowania i sprzętu. Bob De Schutter (Miami University) i Damian Gałuszka (AGH) przybliżą zyskujący na popularności termin „silver gaming”; wytłumaczą, w jaki sposób projektować kulturę cyfrową dla osób starszych i dlaczego gry wideo mogą być dla seniorów szansą na lepsze życie. Karolina Stachowiak (ekspertka ds. dostępności w poznańskim Doji) wygłosi wykład o projektowaniu gier dla osób niesłyszących i niedosłyszących, a Daniel Lemon i Tomasz Tworek pomówią o tym, jak dostosowywać już istniejące gry do potrzeb osób niewidomych. Polski mistrz Tekkena Adam Gajda podzieli się z widzami swoimi doświadczeniami z konsolami i kontrolerami oraz zdradzi, jak obchodził ograniczenia niedostępnych gier.
Więcej informacji o imprezie znajdziecie na oficjalnej stronie www.gamesforimpact.pl. Dodajmy, że udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Organizatorami Games for Impact są Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny oraz Fundacja Indie Games Polska. PolskiGamedev.pl jest jednym z patronów medialnych inicjatywy.