Dlaczego warto to zrobić? Bo Mike Pondsmith rozgada się o uniwersum Cyberpunka, Rami Ismail doradzi, jak napisać dobry pitch, a Cecile Richard podpowie, w jaki sposób ukazywać w grach wideo zmiany klimatyczne.
Organizowany przez Instytut Adama Mickiewicza festiwal jest z nami nie od wczoraj; przez trzy lata przyciągnął do Polski m.in. Viktora Antonova (kierownik artystyczny Half-Life’a 2 i Dishonored), Martina Stiga Andersena (kompozytor Control, współkompozytor nowożytnych Wolfensteinów) czy Marka Cifaldiego (założyciel Video Game History Foundation).
Digital Cultures to przestrzeń spotkań entuzjastów i profesjonalistów kultury cyfrowej, której to – przekonują organizatorzy – warto przyglądać się z rozmaitych perspektyw. Obok twórców gier gośćmi wydarzenia będą również autorzy projektów VR-owych, filmowcy, muzycy i pracownicy instytucji kultury. Tegoroczna edycja ma być wyjątkowa nie tylko za sprawą formy (jak wiele podobnych wydarzeń impreza przeniosła się do sieci), ale i treści. W ramach sekcji Best of Poland zobaczymy m.in. Artura Ganszyńca (który opowie o nadchodzącym Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest), zespół odpowiedzialny na Quantum Game (a więc frapującą pozycję, która pozwoli na interakcję z fizyką kwantową) oraz Evil Indie Games, studio przygotowujące SAD RPG : A Social Anxiety Role Playing Game (tytuł, jak mniemam, mówi wszystko). Played With Fire pokaże natomiast Star Gaze, VR-owy projekt silnie inspirowany „Małym Księciem” Antoine’a de Saint-Exupéry’ego.
Nie zabraknie również projekcji filmowym (zobaczymy m.in. „Photon” Normana Leto, „Internet wszystkiego” Bretta Gaylorda i… „Pana Kleksa w Kosmosie” Krzysztofa Gradowskiego) oraz zagranicznych gości, których skromną część wypisaliśmy we wstępie do naszego newsa. Program jest dostępny pod tym adresem, w tym miejscu możecie natomiast zarejestrować się na wydarzenie. Festiwal potrwa przez tydzień (od 17 do 25 października).