Trudno znaleźć w tym roku równie udany debiut.
Łódzkie Render Cube nie zrobiło furory ze ścigałką Monster League (przez dwa lata gra dorobiła się raptem 38 recenzji użytkowników), natomiast ich Medieval Dynasty okazał się strzałem w dziesiątkę!
Produkcja zabiera nas do średniowiecznej Europy i każe (tytuł to nie przypadek) założyć dynastię. Ale krok po kroku; jako młody chłopak wpierw polujemy na zwierzęta, siejemy, craftujemy, budujemy (i rozbudowujemy) oraz wykonujemy zadania dla enpeców. Rzecz trochę czerpie z survivali, trochę zaś z symulacji i RPG-ów (rozwój postaci, kampania fabularna), a nawet strategii.
Powiedzieć, że ten miks okazał się strawny, to nic nie powiedzieć. Od premiery we wczesnym dostępie (17.09) tytuł nabyło, według danych SteamSpy’a, niemal 200 tys. ludzi. SteamCharts podpowiada, że rekord równocześnie grających to ponad 18 tys. ludzi, dodajmy też, że pierwsi użytkownicy są wręcz zachwyceni jakością builda (92% pozytywnych ocen z 4,500 wystawionych ogółem).
Autorom pozostaje życzyć, by gra nie podzieliła losu Last Oasis, postapokaliptycznego MMO, którego popularność wybuchła w okolicach marca (choć, nadmieńmy, odbiór był zdecydowanie chłodniejszy). Zainteresowanie tytułem szybko jednak zgasło; choć w pewnym momencie grało w niego nawet 33 tys. osób, w ciągu pół roku ich liczba stopniała do kilkuset.
PS Entuzjastom wieków ciemnych polecamy również tworzoną przez Polaka strategię Manor Lords.