Krzysztof Kostowski przedstawia plany na przyszłość.
Dwudziestominutowa prezentacja, którą założyciel PlayWay’a wygłosił za pośrednictwem YouTube’a, obfitowała w ogłoszenia. Dla osób, które chciałyby wysłuchać wersji audio, pozostawiam tutaj odnośnik:
Całej reszcie oferuję natomiast krótkie résumé:
- Kostowski zaczął od pochwalenia się odbiorem prologu Succubusa, a więc „duchowego następcy” Agony, jednej z najgorzej ocenianych gier 2018. Darmowa wersja próbna faktycznie zbiera całkiem wysokie noty użytkowników (o czym szerzej pisał na naszych łamach Michał Amielańczyk).
- Wygląda na to, że Junkyard Simulator i Bum Simulator zadebiutują już wkrótce. Obecnie oba tytuły są testowane przez wewnętrzny zespół PlayWaya i lokalizowane. Ten pierwszy ukaże się jeszcze w wakacje, ten drugi wymaga jednak więcej pracy.
- Car Mechanic Simulator, House Flipper i Cooking Simulator wciąż sprzedają się „bardzo zadowalająco”. Trzeci z tytułów wkrótce powinien ukazać się w wersji mobilnej.
- PlayWay planuje powołać spółkę zależną UserGaming, która będzie pomagać przy portowaniu jego produkcji na platformy mobilne.
- PlayWay powołał spółkę zależną MobileWay SA, która ma pod sobą 10 zespołów.
- Grupa PlayWay liczy sobie 59 spółek zależnych. Ok. 40 z nich planuje wejść na giełdę (m.in. MobileWay, Game Crafters Studio) lub już to zrobiło.
- Wszystkie gry tworzone w ramach grupy PlayWay mają 8 milionów zapisów na wishlistach.
- Zarząd powołał pięć nowych spółek akcyjnych (Game Crafters Studio, Soro Games, SimRail, GameFormatic, DreamWay Games).
- Soro Games to 4-osobowa ekipa, która przygotowuje cztery preprodukcje (Bank Heist, Construction Machines 2022 i School Tycoon, Renovators Simulator). Kostowski podkreśla, że „experience zespołu jest znaczący”, ponieważ przygotował on wcześniej inne preprodukcje.
- Phantom Doctrine 2 tworzą ludzie z Game Crafters Studio, a więc kilkudziesięciu studentów (absolwentów?) Politechniki Warszawskiej.
- SimRail ma się zajmować „hardkorowymi” symulacjami pociągów.