Ogłoszono drugie z zadań w trwającym całe wakacje wieloboju sprawdzającym umiejętność tworzenia jak najwydajniejszych shaderów.
W połowie maja informowaliśmy o konkursie na programowanie shaderów, który miał sprawdzać umiejętność tworzenia jak najbardziej wydajnych i spełniających określone warunki shaderów, które następnie weryfikowane są przez eksperymentalny procesor graficzny Optilion VGPU-1. W pierwszym etapie, wciąż dostępnym pod tym adresem 36 osób wygenerowało 1149 zgłoszeń, konkurencja jest więc całkiem intensywna.
Nowe zadanie, dostępne w tym miejscu oferuje nieco bardziej złożone wyzwanie, wymagające odpowiedniego odwzorowania kształtu i koloru. Na jego wykonanie, podobnie jak w poprzednim przypadku, zainteresowani mają całkiem sporo czasu, jednak w drugiej połowie tego miesiąca spodziewać się możemy trzeciego zadania.
Konkurs organizuje Fundacja Indie Games Polska, a finansowany z budżetu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach projektu „Dialog”.