Dzięki zaangażowaniu polskich streamerów organizatorzy skompletowali kilkadziesiąt paczek.
O przedsięwzięciu informowaliśmy w zeszłym tygodniu. Twórcy Szlachetnej Paczki – bożonarodzeniowej akcji charytatywnej – wzięli na celownik wykluczenie cyfrowe, które w czasie obowiązkowej nauki zdalnej szczególnie dało się we znaki dzieciom pozbawionym dostępu do komputerów.
By zebrać środki na zakup potrzebnych urządzeń, w ostatni weekend organizatorzy przeprowadzili 76-godzinny maraton streamów. Między 14 a 17 maja przez ekran przewinęły się osobistości polskiego Twitcha takie jak Rock, Łosiu, Izak czy Nexos – w sumie transmitowało 80 osób. W programie znalazło się miejsce dla segmentów poświęconych Minecraftowi czy Valorantowi, ale też dla meczy Rainbow Six: Siege czy transmisji muzycznych.
Podczas streamu trwała zbiórka funduszy, którą napędzały konkursy z nagrodami – od zestawów komputerowych po kolekcjonerskie wydania Wiedźmina 3. Ostatecznie Gra Paczka zamknęła się zebraniem ponad 330 tys. złotych. Kwota pozwoli na zakup sprzętu dla 50 najbardziej potrzebujących podopiecznych Akademii Przyszłości – otrzymają go w Dzień Dziecka. Konrad Kruczkowski z odpowiedzialnego za akcję Stowarzyszenia Wiosna komentuje:
Dzieci wykluczone cyfrowo to dzieci, którym już na starcie świat powiedział: „Będzie wam trudniej, macie mniej szans niż wasi rówieśnicy”. Nie rozumieją tego, a same nie mogą się przed wykluczeniem bronić. Dzisiaj gracze i branża technologiczna mówią im: „Pomożemy wam. Jeszcze będzie dobrze”. Ta solidarność zasługuje na wielki szacunek. Dziękujemy.
Organizatorzy zapowiedzieli, że z cyfrowym wykluczeniem zawalczą również podczas Szlachetnej Paczki planowanej na tegoroczne święta – chcą pomóc „co najmniej 2 000 dzieci, które borykają się z takimi barierami”.