Uchwała Rady Ministrów rozpoczyna program, który ma zachęcić młodzież i studentów do rozwoju w kierunkach informatycznych.
Polski rząd chce otworzyć nowe drogi wspierania branży gier przez zachęcanie młodzieży i studentów do rozwoju bardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych. Na ten cel rząd planuje przeznaczyć w ciągu najbliższej dekady ponad 80 milionów złotych. To próba wyszkolenia nowego pokolenia informatyków i twórców gier komputerowych, choć kompetencje, jakie porusza projekt dotyczą głównie wiedzy z zakresu informatyki i programowania.
Zgodnie z opisem w ogłoszeniu na stronie Ministerstwo Cyfryzacji, program ma „zapewnić wsparcie młodzieży o szczególnych zdolnościach w zakresie algorytmiki i programowania oraz projektowania gier oraz podnieść kompetencje merytoryczne i metodyczne nauczycieli przedmiotów matematyczno-informatycznych i wykładowców. Wyrówna też szanse na zdobycie zaawansowanych kompetencji cyfrowych między młodzieżą z dużych i mniejszych ośrodków”.
To próba odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku w zakresie informatyki i gamingu. Jak podaje Ministerstwo:
Program będzie realizowany w dwóch ścieżkach: „Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu” oraz „Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych”. W ramach obydwu ścieżek uczniowie i studenci pracujący w około 8-osobowych zespołach pod kierunkiem nauczycieli i wykładowców, będą mogli wziąć udział w intensywnych wyjazdach edukacyjnych, zespołowym rozwiązywaniu zadań (w formie grywalizacji) i zespołowym projektowaniu gier, jak również zespołowych zawodach algorytmiczno-programistycznych i prezentacji gier. Zwycięskie drużyny wezmą udział w zagranicznych wyjazdach edukacyjnych, podczas których zapoznają się możliwościami zastosowania umiejętności w zakresie algorytmiki i programowania oraz projektowania gier w inspirującej pracy zawodowej.