Jujubee przeznaczy część wpływów na prace nad szczepionką.
W COVID: The Outbreak wcielimy się w przewodniczącego Globalnej Organizacji Zdrowia (GHO), która właśnie mierzy się z pandemią. Dodajmy, że choć organizacja jest fikcyjna, gra wykorzystuje dane opublikowane przez (jak najbardziej rzeczywiste) WHO.
Strategia Jujubee podejmuje temat zarządzania kryzysowego. Od nas ma zależeć, jak poinformujemy świat o zaleceniach medycznych, to my wydamy również rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa (a więc np. polecimy zamknąć granice, lotniska i szkoły). Lista wyzwań okaże się zresztą niezwykle przepastna i obejmie m.in. obranie priorytetów badawczych, obserwowanie mutacji wirusa i walkę z fake newsami.
Jak informują twórcy, gra ma mieć walory edukacyjne. COVID: The Outbreak wyjaśni nam, jak się zachowywać się w czasach pandemii, jak chronić siebie i najbliższych i co robić w przypadku zakażenia. Tytuł pojawi się na Steamie już 29 maja, co sugeruje ekspresowe tempo prac (początek epidemii datuje się na 17 listopada). Trzeba mieć nadzieję, że równie szybko naukowcy opracują szczepionkę i świat wróci do normalności… Jujubee ma zresztą ambicję nieco w tym pomóc, stąd przez dwa miesiące 20% zysków ze sprzedaży przeznaczy na prace nad szczepionkami.
Równolegle studio pracuje także m.in. nad Dark Moon (pecetowa premiera miała się odbyć w czerwcu, ale została przesunięta o kilka miesięcy, następne w kolejce są konsole), Realpolitiks II (PC, PS5 i XSX). W planach ma również konsolowe porty Kurska, Deep Diving Adventures i pierwszego Realpolitiks.