Warszawiacy wydadzą cztery gry i wyprodukują trzy własne.
25 mln zł wyniesie budżet inwestycyjny na wspomniane projekty wydawnicze, natomiast budżet trzech gier własnych znajduje się dziś na poziomie 60 mln zł. To najważniejsze wnioski z dzisiejszej konferencji 11 bit studios. Jak zresztą zdradza poniższy slajd – najbliższe lata będą dla studia niezwykle pracowite.
Po sukcesach Moonlightera i Children of Morta spółka zdecydowała się zainwestować więcej w nadchodzące projekty zewnętrznych studiów. Przypomnijmy, że mowa o RPG-u o roboczej nazwie Vitriol (od polskiego Fool’s Theory), kolejnej grze hiszpańskiego Digital Sun Studios (autorzy Moonlightera) oraz Projekcie Ava od hiszpańskiego Chibig… i jeszcze jednej grze, o której wiadomo jedynie tyle, że powstaje.
Ponadto dowiedzieliśmy się…
- …że wydawnictwo 11 bit publishing odpowiada za ok. 40% przychodów grupy.
- …że do końca 2020 liczba pracowników 11 bit studios ma wzrosnąć do 190-200 osób (co ma pomóc w produkcji i prototypowaniu trzech własnych gier).
- …że studio planuje wydawać własną grę co 12-18 miesięcy (uprzednio: co 3-4 lata).
- …że pod koniec marca 2020 łączna wartość aktywów finansowych 11 bit studios przekroczyła 100 mln zł.
Nawiasem mówiąc: Frostpunk od premiery zarobił już 100 mln zł. Gra wkrótce wzbogaci się o ostatni duży dodatek oraz o planszówkową adaptację.