Co nowego mają dla nas twórcy This War of Mine i Frostpunka?
Po kolei… Podczas dzisiejszej konferencji warszawiacy poinformowali, że – przynajmniej na razie – zarzucają korzystanie z autorskiej technologii, a wszystkie wewnętrzne projekty studia powstają na Unreal Engine. Bici zaprezentowali zresztą pierwsze efekty swoich prac…
Look at us go with @UnrealEngine in all future #11bitstudios projects – and have a look at what exactly this entails with this early in-engine footage! 🔥#UnrealEngine | #GameDev | #VideoGames | pic.twitter.com/CTYCfBw2h5
— 11 bit studios (@11bitstudios) June 10, 2021
„Unikalność”, „wartość”, „production value”, „grywalność” – to cztery filary, na których zespół (wciąż) opiera swoje tytuły. Dzięki rozrostowi studio planuje wydawać od 2023 roku aż trzy premiery rocznie. Spółka zwiększa także nakłady inwestycyjne na wydawnictwo (już teraz zasiliło je dodatkową kwotą 50 mln zł, a to – ponoć – dopiero początek).
Paweł Feldman ujawnił, że 11 bit zamierza rozwijać Frostpunka przez kolejnych 10 lat. Przypomniał o pracach nad ufundowaną na Kickstarterze grą planszową oraz Frostpunk Mobile od Chińczyków z NetEase Game.
Citizens of New London and New Manchester, your Captains may soon hail also from iOS and Android! 📱
Partnering with @NetEase_Global, look forward to another game within our universe: #FrostpunkMobile!
For future updates follow @FrostpunkMobile.#mobilegames | #gamedevelopment pic.twitter.com/p3nJfAzFz0
— Frostpunk 2 | Beta Date Revealed (@frostpunkgame) May 7, 2021
Podczas konferencji zapowiedziano także książkową „Frostpunk: Antologię”, nad którą opiekę artystyczną ma sprawować Jacek Dukaj („Lód”, „Po piśmie”). „Nie stanowi (ona – dop red.) bezpośredniej ilustracji gry”, acz uzupełni jej uniwersum – usłyszeliśmy. Zbiór ma się ukazać zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej, sam pisarz mówi o nim tak:
„Ten zbiór to, mam nadzieję, początek ekspansji dwojakiego rodzaju: Frostpunka jako świata i wehikułu idei, w inne media i konwencje; oraz polskiej literatury, której bogactwu i specyfice nasza branża growa w pewnym stopniu zawdzięcza swój sukces. Pora więc teraz na kolejny obrót inspiracji.
We Frostpunku dostrzegłem kontynuację wyobraźni i myślenia o społeczeństwie, o relacji jednostki do władzy, i o mechanizmach historii, które charakteryzowało polską SF socjologiczną. Bezpośrednio lub pośrednio Frostpunk czerpie z Janusza Zajdla, Edmunda Wnuka-Lipińskiego, Macieja Parowskiego. Choć jest osadzony w realiach brytyjskich, jego wyjątkowość i globalny sukces mają źródło w polskiej tradycji literackiej.
I tak podchodzimy do antologii. Nie chodzi o stworzenie ilustracji do gry, lecz o czysto literackie ujęcie tematów kluczowych dla Frostpunka: jako doświadczenia growego i jako świata, który zamieszkujemy w wyobraźni. Dzięki czemu też nabiera on bogactwa i głębi; żyje własnym życiem.
Mikropowieści tworzy grono utalentowanych polskich i zagranicznych pisarzy; w miarę postępu prac i dogrywania szczegółów będziemy ujawniać nazwiska autorów i kolejne informacje”.
Na sam koniec Karol Zajączkowski sam wywołał pytanie o nadchodzące tytuły. Choć, zastrzegł, „odpowiedź nie jest prosta”, zaprezentował krótki teaser.
Więcej zobaczymy już 12 sierpnia.